Fortfarande lite jobbångest

Trots att jag haft stadigt jobb sedan februari, är schemalagd (och har skrivit under anst.avtal till sista juli) och att jag är garanterad jobb i höst och minst 1 år framåt så har jag lite jobbångest!

1 mars började jag jobba heltid på ett tjänstledighetsvikariat, efter en månads halvtidsvikariat. Kvinnan X som jag jobbar för provade på något nytt och i vår lystes den tjänsten inför hösten. Mitt dilemma är att min plats i enheten beror på om X får tjänsten där hon provade vingarna. Får hon den tjänsten får jag vara kvar där jag är, på en tillsvidaretjänst. Får hon inte tjänsten så får jag börja på en annan av enhetens förskolor, på ett årsvikariat. Ni förstår ju själva vad jag hoppas på!

Min förhoppning var att få veta den här veckan. Idag var chefen på besök och han trodde att han skulle få veta i morgon och att jag då i min tur får veta direkt... Samtidigt så hade X fått information om att hon ska få veta nästa vecka... Skulle ju vara skumt om jag och mina kollegor får veta före X...

Precis mitt i att jag skriver detta inlägg ringde en rektor från Brunflo ang en tillsvidaretjänst som jag sökt... Vi gjorde en bra deal om att jag ska höra av mig när jag vet vart jag hamnar. Blir jag aktuell för "bara" årsvikariatet så känns ju helt klart tilsvidaretjänsten aningens mer intressant! Det är skoj att få höra att man är utvald som en av fyra som var intressanta för en intervju!

Nu ska jag gå och fortsätta natta en liten gråtprick i spjälsängen... Nu har jag jobbat på att lägga honom under 45 minuter, och han verkar inte alls sugen på att sova... *suck* Trött är han, men han vill helt enkelt inte koppla av och somna... På återskrivande/läsande, förhoppningsvis med ett glatt jobbesked! :) Skulle passa bara i morgon, så jag kan skina ikapp med solen! :P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0