Tredje vaccinationen

Igår var Vincent på sin tredje vaccination, 1årsvaccinationen om jag inte är helt lost. I natt kom konsekvensen av vaccinationer, han fick feber. Vid halv 5 när vi tempade hade han 38,4 så han fick lite alvedon så han kunde få somna om. I förmiddags blev han väldigt gnällig och jag tempade igen, den här gången blev det 39,0 och därmed en ny dos alvedon. Nu vid två, ca 4 timmar efter alvedonet så hade han 38,8 igen... Men nu får han helt enkelt vänta till närmare 4 innan han får nästa omgång och då ska han slippa få lösningen som han mest bara sprutar ut med en mun-prutt, för nu blir det supp!

Vi har iaf gjort stan en sväng nu på dagen. Jag behövde få köpa mig något nytt linne, vilket jag lyckades med! Nu när vi är hemma igen ska jag planera för middag, iaf till Vimse. Men först ska vi ge oss på att gå ut och leka lite!

Tur att nästa vaccination, 1,5årsvaccinationen, inte ska göras förrän i januari!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0