Nytt år och nytt liv?

Nej, nej och åter nej - här har inte ingivits några som helst nyårslöften! Jag försöker bara fullfölja mina planer sedan lååångt innan jul, sedan innan förlossningen till o med! Redan innan Vincent föddes så var jag fast besluten att gå ner alla mina gravidkilon. När Vincent blev sjuk hade jag faktiskt inte så mycket kvar! När han då blev sjuk och vi hamnade på sjukhus så gick jag ju upp alla kilon igen - OCH lite till.... Så nu har jag väl egentligen inga gravidkilon kvar utan sjukhuskilon helt enkelt. Men nu ska dom bort!

Egentligen är jag inte ute efter att göra om hela mitt liv, det kommer bara inte fungera! jag kan faktiskt inte hantera en stro förändring. Det kommer bara innebära att allt blir jobbigt, svårt och kommer att gå åt skogen! Jag är inte ute efter att bryta ner mig själv, utan att bygga upp den person jag var innan graviditet, förlossning och sjukhus!

Det som jag ska förändra är att nu helt ta bort läsk. Är jag ute och fikar så stoppar jag ju i mig sockret via det jag äter, så då behöver jag ju inte hälla i mig sockret också! Istället ska jag dricka vatten. Det blir Loka, Ramlösa eller helt enkelt vanligt kranvatten.

Godis ska också bort, tillsammans med chips, glass och annat som inte riktigt innefattas av det nyttigare snackset! In ska istället frukt. Jag har redan börjat med det här faktiskt. Det har gått betydligt fler clementiner den senaste veckan än på hela jul- och nyårshelgen. Men jag ska inte överskatta mig själv! Jag kommer att ha återfall, jag kommer att fortsätta fika med mina vänner och jag kommer att baka kladdkakor från den fina boken jag köpt med Aftonbladet! MEN, det ska ske i kontrollerad mängd och inte hela veckorna!

Hur ska jag göra då? Jo, jag ska äta lite nyttigare troligen Vikt Väktarna, röra mig lite mer med hjälp av promenader, ridning och zumba fitness. Det blir inga mirakelkurer, inga tokbantningar, men kontrollerapotioner och sluta äta när jag är mätt och inte fortsätta för att det är gott! Det är lättare att skriva än att göra antar jag!

Målet? Ja, att gå ner i vikt. Ta mig ner i mina gamla kläder, ta mig i mina ridstövlar, känna mig lättare och piggare. Att bli lite mer nöjd med mig själv helt enkelt!

Nu pockar sonen på uppmärksamheten... Kan det bli mer uppenbart när traktorboken dimper ner på tangentbordet!? Därmed avslutar jag mitt skrivande nu. Ikväll är det ridning igen, hoppas att det går lika bra som i måndags! Ska bli spännande att se vilken häst jag blir satt på den här gången! Det är lite trögt med byten i vår grupp, det verkar som att man ridit in sig på en eller två hästar och helt enkelt stannar kvar där. Salle var oren i måndags, får se om han piggat på sig igen eller om han är stående. Jag skulle iaf bli glad om jag fick rida Benito, Taxinne eller Caprice! :) Får se i kväll iallafall!

Nu ska jättetrötta mamman gå och umgås med sin son! Vi ska sova middag tillsammans idag, ska bli jätteskönt!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0