Min lilla jojo

Vincents feber är som en jojo! I natt hade han nästan 39 i temp igen och nu på förmiddagen när vi klev upp hade han 37,0 igen. Vid lunch när han skulle sova middag tempade jag igen och då hade han 37,9. Han går verkligen upp och ner hela tiden! Vette tusan hur man ska göra för att hålla den normal... Han piggnar ju till när tempen går ner och då leker han ju som vanligt och vips så har tempen gått upp igen och gnället kommer tillbaka.

Sömnen måste ändå klassas som vårt sörsta problem för stunden. Kan låta simpelt jämfört med vad vi gått igenom, men det går ju inte att jämföra allt med det. Varje nytt moment är ju jobbigt i sig! I morse vaknade Vincent vid 3 igen. Vägrar lägga sig igen. Klättrar runt i sängen och kommer aldrig till riktig ro. Han kan ligga 3-4 minuter på ett ställe och andas lugnt, precis som att han sover, men så plötsligt far han upp och skriker igen. Drömmar? Ja, kanske, men det ända som fungerar för att lugna honom är att slå igång film (Babar har vi i sovrummet) och då piggnar han ju till ytterligare. När vi då stänger av och försöker förmedla att "nu är det dax att sova" blir han skogstokig och skriker ännu mer!

Det måste bara finnas något tips på hur man ska göra. Och nej, det fungerar inte med att låta honom vara. Han kliver upp då! Och nej, han går inte upp och leker själv, utan hämtar böcker och ska ha oss att läsa (och läser vi inte så skriker han). När vi tillsist får honom att somna, efter typ 1,5 timme med mest bara gallskrik, ja då sover han halva förmiddagen... Det är verkligen skitsvårt! I morse testade vi att lägga tillbaka honom i hans säng, vilket resulterade i panikskrik! Valium? Jag har verkligen ingen aning om vad vi ska hitta på... Ringer man BVC så får vi antagligen höra att det är en period, att barnen drömmer extra mycket nu, att dom växer osv... Det hjälper ju som inte riktigt...

Så länge han mår bra och är pigg så är han så otroligt positiv och glad. Så fort han börjar bli trött, tempen går upp eller liknande så fungerar ingenting, trilla rhan och sätter sig på rumpan så blir han tokledsen... Inga motgångar, tack så mycket.

Just nu ligger sambon, som btw inte heller är helt kry och därför hemma från jobbet, och sonen och sover. Jag fick ju sova lite längre i förmiddags och kopplar därför av vid tv och dator lite. Ska faktiskt passa på att spela lite TV-spel nu medan jag är själv (det händer ju inte jätteofta! :P). När grabbarna i sängen vaknar ska jag faktiskt ta med den lilla på en liten promenad. Vi ska ta vagnen ner till apoteket och hämta ut tegaderm som vi tejpar över slangarna med när han ska bada. Det kom i fredags, men då orkade ja ginte gå ner och sen blev Vincent sjuk och det hanns inte med. Sen är jag lite lur på om jag är allergisk igen... :( Så jag ska köpa hem lite allergimedicin igen och se vad som händer. I morgon ska jag ha telefonrådgivning med en läkare ang mina förfrysningar i händer och fötter, och då ska jag ta upp mina förkylningssymtom över vintrarna. Det ska bli spännande att höra vad han tänker göra...

Nej, lite TV-spel var det! :)

Kommentarer
Postat av: Anna

Hur sover han på dagarna då?! Han sover inte för mkt då så att det går ut över nattsömnen? :)

2010-01-29 @ 20:38:05
URL: http://herse.blogspot.com
Postat av: Cathrin

Nej, han sover mellan 40 minuter och 2 timmar. Och oftast är han så trött vid middagen att han skulle kunna somna om han bara fick lägga sig... Det var nog en biverkning på 3dagarsfebern, för nu har han sovit ganska bra 2 nätter - utan utbrott! :)

2010-01-30 @ 11:51:28
Postat av: Anna

Skönt! =)

2010-02-03 @ 18:46:41
URL: http://herse.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0