Äntligen lite värme!

Idag när sambon väckte mig skvallrade han om att det vara var -3 grader ute! Äntligen kan jag släppa ut min lilla galning här hemma! För första gången på riktigt länge sover han gott ute i vagnen!

Förra veckan när det var omkring -25 grader hela veckan så var han så uttråkad! Han slår sina kastruller i allt han kommer åt, väggar, spis, kylskåp, elementet osv... Han är så less på att bara vara inne. Han blir jätteglad så fort vi går ut till bilen, ofta får han gå själv.

Nu på onsdag är det dax för magnetröntgen. Då ska jag fråga om det är så att vi kan få tillåtelse att gå på badhuset. Blir det kallt fler dagar så kan vi gå på badet en dag, djungelhuset en dag och öppna fsk någon dag! Han måste stimuleras aningen mer! Är det dessutom så att röntgen visar att han ska fortsätta vara färdigbehandlad så ska han ju få börja på förskola om 2 veckor! :) Jag tror verkligen att han kommer att ÄLSKA att leka med alla barnen där.

Det är väl mest maten jag kan känna en viss skeptism kring... Vi får honom inte att äta vanlig gröt till frukost. Han smakar och sedan är det bra... Havregrynsgröt är ett big no no! Fil har vi inte ens provat än... Jag antar att det handlar om vana, men innan han vant sig vet jag inte riktigt hur det ska gå. När det gäller maten så är han ju också kräsen. Han vill ha allt separerat. Hur gör han när det är soppa till lunch? Eller grytor? Jag känner spontant att jag inte haft så många småttingar på förskolan att jag vet hur dom barnen gör...

Det känns jättekonsigt att jag behandlar Vincent annorlunda än andra barn när det handlar om fsk! Jisses, han kommer ju att klara sig jättebra! Förskolan är toppen för barn. När det gäller maten så sitter barnen tillsammans med andra barn och ser hur dom gör - hur utvecklande som helst! Språket kommer också att lossna mer! Varför ska jag gå och hönsa omkring bara för att det är MITT barn det handlar om! Jag tror att jag mest bara är skeptisk till just fsk vi blivit satta på... Jag har verkligen inte den bästa bilden av stället efter erfarenhet, efter att ha läst kvalitetsredovisningen och efter att ha hört andra föräldrar berätta om hur vissa avdelningar är... Besvärande helt klart! Dom har lite att leva upp till för att jag ska få en bättre bild av förskolan, helt klart...

Nu medan skrutt sover ska jag passa på att äta någon frukt och klä mig riktigt (inte bara luffsa runt i mjukisbyxor och oversized t-shirt...) Sen när skrutt vaknar blir det att klä på sig och ta med snowracern ut och åka lite! :) VI ska passa på att njuta i solen och "värmen"!!! UNDERBART!

OJ! Glömde nästan att berätta dagens lilla skvaller! Jag belv uppringd av en rektor idag, han ville höra om jag var intresserad av ett halvtidsvikariat. Självklart är jag intresserad! Nu ska vi bara invänta röntgen så får vi se vart allt tar vägen. Jag skulle ringa tillbaka till rektorn så fort jag vet vart vi ska vara närmsta tiden framöver! :)

Kommentarer
Postat av: nathalie

jag var väldigt kräsen med mat tills för typ två-tre år sen, och se, jag lever. :P

2010-01-11 @ 16:11:19
Postat av: Morsan

Ja, det tar tid för en del "barn" att lära sig äta allt....

2010-01-11 @ 18:17:19
Postat av: Magda

Izolde gör allt på dagis....hemma gör hon inget :P

Där äter hon allt typ.

Dom får sätta upp hennes hår...

Hon är duktig med potträning.

Hon är duktig med ALLT där.

Men hemma är det tvärtom...inte helt, men med mycket. Så det där med maten är ju bara en baggis, det vet du ju om själv oxå :P

2010-01-11 @ 18:20:26
URL: http://maggiebrown.blogg.se/
Postat av: Lisa

Jag jobbar på en småbarnsavdelning och barnen äter mycket bättre på förskolan än hemma oftast. Det blir som lite konkurrens om maten. De barnen som aaaaabsolut inte kan äta själv, lär sig fort genom att titta på de andra barnen hur de gör.

Molly ska också på röntgen på onsdag, när ska ni dit? Vi ska dit kl 15.

2010-01-12 @ 21:46:23
URL: http://lajz.blogg.se/
Postat av: Cathrin

Jo, jag tror ju att mycket kommer att lossna för honom och maten när han umgås med andra barn och härmar dom när dom äter. Men det är ju bara det att han ibland tvärvägrar att äta och då måste det finnas en reservplan... Det är det som är det nojiga, men vi pratade med dietisten idag och fick lite råd på hur vi ska möta personalen och att hon kan skriva intyg för särskilda behov om det skulle behövas. Det set med andra ut som att det ska lösa sig smidigt ändå när dagisperioden kommer! :)



15 var vi på väg upp på dagvården igen. Vi hade tid redan 12.30. Hoppas er röntgen gick bra!



2010-01-13 @ 20:57:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0