Ang jobbet

Första besöket på jobbet är avklarat. Jag "tog ledigt" från min lilla feber-tuss och åkte ut till min nya arbetsplats. Jag tycker att jag har en toppenchef, som verkar läsa av och har bra kontakt med sina anställda på ett bra sätt. Mina kollegor på avdelningen jag ska jobba på verkar också kanon. Kan det möjligen vara så att detta blir en fullträff!? Det kändes jättebra när jag var där och jag tror att detta kan bli en bra igångsättning för mig!

Jag får dessutom en riktig uppstart på måndag. Det är planeringsdag lagom till att jag ska börja. Skulle egentligen haft öppning på mitt schema, men dom tyckte att det inte var så logiskt (och skulle löst det) men att jag nu skulle vara med på planeringsdagen och därmed börja samma tid som dom.

Vincent har fortfarande hög feber. Vid halv 8 hade han 39,5 i temp, då med 1,5 timme kvar till han får ta alvedon igen... Ska bli spännade att ta tempen på honom när alvedonet gått ur... Känns som att tempen är onödigt hög just nu och det är svårt att veta vart det kommer ifrån. Pratade med vår sköterska på barnkliniken och hon trodde spontant att han fått några bacilusker som ställt till med febern. Får väl se om det går till sig snart! I nett sover han iaf hela natten mellan oss i dubbelsängen, kanske kan lugna honom lite så han sover mer obesvärat.

Är grymt trött nu, så jag ska snart börja göra kväll. Ingen mening att sitta uppe som ett lik när man riskerar att få en stökig natt till... Jag klarar mig helt enkelt inte på 6-7 timmars sömn på en natt... God natt och jag återkommer i morgon om en ny dagsstatus på mig och min son!

Kommentarer
Postat av: nadja

Va roligt för dig att jobbet verkade bra! :) Krama vince från mig o hälsa att han ska piggna på sig så vi kan leka! Kraam

2010-01-26 @ 11:16:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0