Inskolningsveckan är snart slut

Här sitter jag, snorande och snytande, tittar på TV, äter Ben&Jerrys Fish Food och hoppas att förskolan inte ringer om att Vincent inte fixar dagen själv. Jag själv är ledig från jobbet idag, men tvivlar på att jag kan jobba i morgon... Jag mår inte alls särskilt bra, fungerar helt enkelt inte normalt. Jag fick lov att avboka min ridlektion i kväll - och när jag frivilligt avbokar min ridning så är jag verkligen inte frisk!!

Min och Vincents inskolningsvecka är snart slut. Idag lämnades han på förskolan (Nej, nu ger jag upp... När det gäller mitt barn får det faktiskt lov att heta dagis! När jag pratar jobb så får det heta förskola!) och ska vara där helt själv idag! Lämnadet blev givetvis lite gråt, men vi var snabba att smita iväg. Jag såg att dom gick in på avdelningen och skulle gå till lekhallen till de andra barnen, och efter det har vi inte hört något. Antagligen glömde han bort att vi gick när han kom in till de andra barnen.

Hans vecka har gått jättebra. det var i tisdags när jag kom dit efter jobbet. Då låg han i vagnen och skulle sova. Han somnade helt enkelt inte utan låg och pratade med mig när jag stod och vaggade vagnen... :P I övrigt så har det gått tokbra! Det är jätteskönt att det fungerar! Det är bara jag som har lite svårt att koppla på verkligheten...

Vart tog min bebistid vägen!? Det känns som att jag blev snuvad på småbarnstiden. Missade babysim, mammaträffar på café, öppna fsk, bebishäng hos varandra osv... Visst hade vi inte samma utgångsläge som andra föräldrar, men jag har lite svårt att bara koppla på att detta är den nya verkligheten. Jag får helt enkelt fortsätta jobba på att acceptera läget. Jag är givetvis jätteglad för att han trivs så bra på förskolan. Det är ju precis vad han behöver!

Min inskolningsvecka kommer att sluta med min första förskolesjuka. Jag har dragit på mig en förkylning som för all del mest sitter i näsan, bara lite hosta. Men det känns lite som bomull i huvudet och ögonen är lite onda och rinniga. Typisk förkylning med andra ord! Tyvärr bröjade Vincent också snora i morse... Kan man smittas över en dag?? Han har ju inte visat på något förrän i morse (eller i natt om man frågar min sambo som fick ta hand om skrutt eftersom jag sov så hårt). Men det kommer väl vara så här nu... Synd att vi i princip bara hinner skola in innan det är dax för att vara sjuka. Då blir det ju som att börja om igen. Tur att han gillar läget hela tiden! :)

Nu ska jag luta mig tillbaka i soffan en stund. Jag kan avsluta med att bjuda på en inskolningsbild på skrutt! :)


Vimse med dagisryggsäcken, på väg in på avdelningen!

Kommentarer
Postat av: Magda

men GOOOOOOOOS!!!!! <3

2010-02-04 @ 13:48:54
URL: http://maggiebrown.blogg.se/
Postat av: Paula

åh storkillen!

2010-02-04 @ 14:21:53
URL: http://ingridpaula.blogg.se/
Postat av: Magda

Men vilka förväntningar du hade på bebistiden då...

Blir ju matt bara av att se det du skriver om det.

Undrar hur många som verkligen gör allt det där?

2010-02-04 @ 18:51:01
Postat av: Cathrin

Vi började så i föräldragruppen, jag träffade de andra mammorna minst en gång i veckan i princip fram till vi åkte in på sjukan. Vi hade jättetrevliga träffar! Hade jag fortsatt var hemma med skrutt nu så hade vi gått på öppna med iaf 1 till barn (2 av dom andra är också på väg in i förskolevärlden den här månaden). Jag tror att många förstagångsmammor träffas ofta (om man knyter kontakten) under barnens första år.

2010-02-04 @ 22:19:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0