Inskolningar

Idag har alltså jag och sonen skolats in på våra förskolor. Min dag hadlade om planering, utvärdering och lite utbildning faktiskt. Vi hade planeringsdag och satt utan barngrupp hela dagen. Kan låta soft, men jag led av korvstoppning när jag åkte hem vid halv 4! Mina kollegor är bra och dom har ett enkelt arbetssätt, så det känns över lag väldigt bra. I morgon ska jag träffa barngruppen för första gången. Det ska bli spännande! Ska jobba 8-12, vilket antagligen kommer att kännas ganska lagom!

Vincent hade sin inskolning med sin pappa. Dom var på hans fsk 9-ca 15. Det hade gått jättebra. Han hade knappt brytt sig om sin pappa, utan lekte med barnen - precis som det ska vara! :) Maten hade gått bra, korv och potatismos brukar ju inte vara några problem. Sovningen hade varit lite knöligare. Vincent hade inte alls ro att sova när de andra barnen också låg i vagnarna runtomkring! Hade tagit en stund innan han kopplade av och somnade! När dom sedan skulle gå hem så var han allt annat än nöjd! Han hade protesterat rejält med ett utbrott och skulle inte alls klä på sig - precis som det ska vara! :) I morgon ska jag åka dit direkt efter jobbet, så jag byter av Johan. Då blev hemgången mitt problem... Men det gör jag så gärna! Det är skönt att dom inte vill gå hem, det är ju ett tecken på att barnen trivs och är trygg! :)

Här hemma är det kaos i varmvattnet. När vi precis kom hem i kväll ringde ena grannen och frågade om vi också hade 90 gradigt vatten... Vi spolade varmvatten några sekunder och det fräste och rök från kranen... Sanslöst! Vi ringde jouren (precis som flera andra grannar) och nu i kväll hade grannen fått svaret att dom inte skulle göra något åt det där förrän i morgon... Hoppas att inte rören spricker i natt då... Skulle vara just typiskt om vi ska behöva flytta pga att dom inte kände för att börja jobba på problemet (som tydligen pågått hela dagen idag...)! Vi håller tummarna att allt håller fram till dom åtgärdat problemet! Men det blir ingen dusch ikväll iaf!

Nu ska jag och min rinniga näsa ta med sambon och gå och sova! Natti!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0