Insamling

Jag och Johan satte oss tidigare i kväll och pratade om att vi kanske skulle starta upp en insamling. Vi var ganska överens om att det skulle varit en kul och nyttigt. Vi tänkte då samla in pengar i Vincents namn som ska gå till barn med cancer. Vi tänkte att vi skulle dela de insamlade pengarna på 3 och ge till de instanser som Vincent haft med att göra.
- Bassefonden
- Barncancerfonden
- Barcancerföreningen Norra

Vad vi då började fundera på var huruvida vi skulle ha några som ens skulle sätta in en liten slant på detta. Det känns ju hyfsat meningslöst om ingen skänker pengar till insamlingen! Därför sätter jag ut en liten blänkare här; om vi skulle starta en insamling - skulle du skänka en liten slant till den då?

Vi har fått in ganska många intresserade på Facebook, och ser vi att det lönar sig att starta insamlingen så startar vi upp den ganska snart! Skulle kännas så bra att samla in pengar med tanke på inlägget jag skrev härromdagen!

Vad säger du? Ställer du dig bakom vår hjärtefråga?

Kommentarer
Postat av: elisabeth o camizza

vi hjälper gärna till med en slant! kramar <3

2010-02-07 @ 10:33:19
Postat av: Magda

Ja, hade jag pengar så klart jag hade det.

Men kan säkert hjälpa till sen när jag får några.

2010-02-08 @ 15:50:05
Postat av: Cathrin

Vad bra att ni vill hjälpa till! :) Och Magda, insamlingen kommer att pågå en tid, så det finns möjlighet för dom som vill ge lite vid flera löningar kan göra det och dom som behöver samla lite kan göra det. Dessutom kommer vi att ha ett konto för insamlingen, och då spelar det ju ingen roll om det handlar om en tjuga eller tusenlapp! Vi har inga krav på givna belopp. Vi kommer inte att avslöja vad var och en skönkt, utan bara vad den insamlade summan ligger på och namnen på de som skänkt!

2010-02-08 @ 19:23:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0