Så har det vänt igen

Vincents värden går mot det normala. Snart är han inte längre "neutropen" och kan få träffa lite folk igen! Han äter fortfarande inte, och trots sondmatning så tappar han fortfarande i vikt... Idag vägde skrutten 8580 g. Förstå att han egentligen ska ha passerat 10 kg! Han förbrukar sonder på löpande band, men det verkar inte vara jättekomplicerat att sätta nya på honom iaf... Det går fort och utan större missöden.

Idag fick vi klart med att vå får flyga till Umeå på måndag, så nu ska vi bara hålal tummarna att vi verkligen ska upp för behandling - att värdena är tillfredställande! Skönt att vi får ta den snabbaste vägen upp, då ska vi bara se hur vi ska ta oss hem... Men det är ett problem till nästa helg!

Förutom Vincents sjukdomsstatus så lever man ju ett "personligt liv" också. Ikväll var jag till stallet och red igen den lektionen jag missade förra gången vi var i Umeå. Det var väl ingen jättelyckad lektion, jag kan ju så mycket bättre! Men jag har en chans att bättra mig! I morgon rider jag min ordinarie lektion, så jag får väl ta revanch då! Tack och lov för hästarna och stallet! Det är nog den bästa frizonen för mig just nu.

Tack Elisabet för ditt besök hos min och Vincent! Tack för den smarriga tigerkakan! Och tack för den lilla pratstunden! Det betyder så mycket när någon man egentligen inte känner ställer upp på det sätt som du gjorde! Kan nog inte tacka tillräckligt många gånger!

Nu ska jag ta en dusch och sedan krypa ner i sängen. Ska bara flytta över Vincents pyjamasar till torktumlaren. (Det går några pyjamasar om dagen när han kräks och har blöjläckage flera gånger om dagen! Det blir en maskin med pyjamasar om dagen...)

Kommentarer
Postat av: elisabeth

du har ju mitt nummer, bara att slå en pling eller skicka ett mess om vardagen blir för trist, eller ni hamnar på sjukan men får ta emot folk. vi lär ju springa på varandra på 108an förr eller senare men vill du prata innan slumpen sätter oss på samma avdelning nästa gång så är du välkommen! Trevligt att prata med någon vettig och trevlig människa, som DESSUTOM vet hur livet på sjukan är....! :/

Ta hand om er!! Kram/E

2009-09-17 @ 08:54:00
Postat av: Lajz

Vad skönt att det går åt rätt håll! Här hemma går det oxå åt mkt pyjamaser =D

2009-09-17 @ 13:51:14
URL: http://lajz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0