Ont i hjärtat

Så är vi tillbaka på sjukhuset sen i går eftermiddag. Vincent fick hög feber i går eftermiddag och vi lades in för behandling med antibiotika - igen. I princip hela natten och hela dagen har Vincent legat mot mitt bröst och sovit. Alvedon hjälpte föga och antibiotikan får ingen riktig effekt. Sondmaten kräks han upp inom någon timme, så nu idag på eftermiddagen fick han en matpump för att vi skulle fördela maten på 20 timmar. Får han i sig lite hela tiden så trodde vi att det skulle gå bättre. Det gjorde det ända till jag skulle åka från sjukan nu i kväll, då kräktes han som en galning igen! Stackars liten! Det gör ont i hjärtat när man ser hur kasst han mår! Han bara ligger helt utslagen och mår skitkasst, sover eller gnäller och får febertoppar så fort alvedonet börjat gå ur kroppen... På eftermiddagen idag bytte dom Alvedon mot Ipren och då kvicknade han till så pass mycket att han orkade leka och tilloch med gå några steg helt själv! Det var en lättnad att se att han mådde bra en stund.

Natten till idag sov jag på sjukan med honom. Det var dock inte alltför mycket sömn, satt stora delar av natten med honom i famnen för att det var det ända sättet att han skulle ta det lugnt. Nattsköterskorna sondade honom vid 2 i natt och när dom jobbade på där så vaknade han med ett ryck, började storgråta och skaka som ett asplöv. Vet inte om det var sköterskorna som skrämde honom eller om han drömde något, men ledsen blev han!

Den här natten sover Johan med honom och jag ska se till att göra en vettigt tidig kväll, så jag laddat om batterierna till i morgon! Förhoppningsvis så får vi ordning på mat, febernedsättande och kräkningar till i morgon. Då lovar jag att det blir lättare!

Nu ska den utmattade fröken vid tangenterna luta sig tillbaka med lite glass, godis och så tänkte jag ta en cider, men inser att jag kanske är för trött... Det kan väl inte bli så bra då!? Får se hur det blir med det....

Over and out for today!

Kommentarer
Postat av: Lisa

Vet inte riktigt vad jag ska skriva men jag tycker att ni kämpar på bra! =)

2009-09-12 @ 16:34:28
URL: http://lajz.blogg.se/
Postat av: Cathrin

Tack så mycket Lisa!

2009-09-13 @ 16:20:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0