Nästan som vanligt

Nu är Vincent nästan som han brukar. Han är pigg och idag åt han nästan en hel Pallekuling-chokladkaka! Det är ett friskhetstecken! Äter han så här pass bra i morgon så kanske vi kan minska på sondmatningen lite. Det är lite stök med sonden nu bara... Antingen drar han ur den eller så kräks/hostar han upp den... Idag satte vi den 8onde sonden sedan förra måndagen! Sedan i söndags har det varit en till två sonder per dag, känns inte klokt!

Trots att han får sondmaten antingen hela dagarna eller uppdelat på mål varannan eller 8 gånger per dygn så går han inte upp i vikt... Han tappar bara mer och mer... I morse visade vågen 8516g... Då har han tappat från 8580g sedan igår. Han väger mindre nu än när vi började med sonden. Meningen var ju att sonden skulle hjälpa honom upp i vikt... Nu testar vi att han får 50 ml sondmat varannan timme under dagen och näringsdropp i blodet under natten. Får se vad som händer på det. Dagen har iaf gått bra, sonden har fått sitta hela dagen och han har inte kräkts alls!

Kom precis hem från stallet, red Pilen idag. Jag fick lite revanch från gårdagens ridpass när Capone gjorde lite som han ville. Idag gick det riktigt bra. Allt gick så klart inte helt bra, men det är en klurig häst och jag hade inga stora missöden. Synd att det blir ett uppehåll på 2 veckor nu... Men när jag kommer tillbaka är jag full med motivation. Ridningen är en perfekt avkoppling för min själ! Känns som att det bara är där jag inte tänker på alla måsten. Hemma finns det massor att göra. Jag skulle kunna vara uppe hela natten och fixa och dona och ändå ha saker kvar i morgon. Hoppas att man snart får vara hemma så pass länge att man hinner ta ikapp stöket!

Nu blir det snart dusch och sedan kväll. I morgon är det min tur att sova över på sjukan. Men innan jag landar på sjukan för eftermiddagen och kvällen så ska jag luncha med min kära mor! Det är som ett tag sedan jag träffade min familj. Hoppas att Vincent snart är så pass frisk att vi kan hälsa på familjen lite!

Nya uppdateringar kommer ju så klart så fort jag landar vid datorn igen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0