Provtagning idag, som vanligt

Nyss hemkommen från sjukhuset igen. Vi har varit hemma sedan i måndags mitt på dagen och hittills har dagarna gått riktigt bra! Det är fullt ös på Skrutten och han går omkring här hemma som om han aldrig gjort annat! :) Nätterna däremot är betydligt stökigare. Han somnar gott i sin säng och sover några timmar innan han vaknar och är jätteledsen! Vi lyfter över honom till oss och sen är det ingen ro resten av natten. Han klättrar upp på oss, ligger nära, vänder sig och kryper ner i fotändan, tillbaka upp på kudden, nära oss igen, upp på oss igen osv... Så där håller han på hela natten samtidigt som att han gnyr, gnäller eller gråter. En av medicinerna han får uppe i Umeå har biverkningen att han kan få ont i benen och lederna, så det kan ju vara en förklarig. Det är jobbigt som attan när han inte kan berätta vad som är på tok!

Igår kväll fick han alvedon när vi la honom hos oss. Någon gång tidigt i morse började han med sina race i sängen, men då borde alvedonet ha gått ur honom. Ska helt klart testa att fylla på alvedon i morgon om det är lika! Ska iaf preparera honom i kväll!

Men så idag då var vi ner på sjukhuset. Dax för de rutinmässiga blodproverna. Sedan i måndags har värdena störtdykt... Jag vet att det kanske inte säger er så mycket men jag ska skriva ner så ni ser skillnaden.

                      28/9    1/10     Normalt
Hb                  102      99        114-148
Vita                 2,0      0,24     4,5-13,5
Trombocyter    299     218       150-350
Neutrofila         1,6     0,04      1,8-6,3

Alla värden är ju inte åt skogen, men det märks att han är på väg ner, rejält på vissa håll. Vita och Neutrofila stur infektionskänsligheten. Nu när dom är låg är han extra känslig. Är Neutrofila lägre än 1,0 så räknas han som Neutropen och ska hållas lite isolerad. Det finns ett värde till att ta hänsyn till när det gäller infektioner, det är CRP (snabbsänka) och det ska normalt ligga under 10. I måndags låg det på 9,? och det hade det inte kommit svar på när jag gick från sjukan idag.

Vi väntar nu på att han ska få feber och att vi måste åka in igen... Förhoppningsvis är det inte idag utan kanske efter helgen (det sista som överger en är hoppet - eller hur!?)

Förövrigt mår ju skrutten bra, maten fungerar bra även om det är kräkningar lite då och då. Vikten är inte så övertygande än, idag vägde han 8925 g, det är lite ner sedan i måndags. Förklaringen kan ligga i kräkningarna. Men han tappar inte mycket iaf och han ligger iaf inte nere på 8,5 kg längre!

I helgen ska jag och Vincent vara solo. Johan ska till Stockholm med Mange för att titta på hockey. Hoppas att dom får en trevlig helg och hinner vila en massa innan det bär av hemöver till allvaret igen - båda har ju ett jobb att sköta! Ligger inte jag och Vincent på sjukan så ska vi försöka åka upp till stallet en sväng på lördag. Det är Tusseträning, vilket är lite skoj att titta på! Sen klagar nog inte Vincent heller om han får kika på hästarna lite! ;)

Nu ska jag gå och morra lite på grannen bredvid som spelar liiiite (läs: mycket!!!) för hög musik! Tänk att det ska vara så svårt att ha en normal volym på stereon... Fan att dom var tvungen att bo i samma trappuppgång som jag dessutom! Kanske är det ett tecken att det inte är här vi ska bo... Kanske ska leta hus trots allt... I skogen -låååångt från närmsta granne! nejdå, men jag vet inte hur länge man orkar med att bråka på grannarna... Skulle vara skönt om man bara kunde bo, eller ha en riktigt bra relation till grannarna... Saknar grannsämjan där jag bodde när jag var liten; Anarisvägen... Där hade vi bra grannar, alla pratade med alla, gemensamma gårdsfester på somrarna osv...

Nej, nu är det dax att styra upp det här! På återseende!

Kommentarer
Postat av: Morsan

Jaså, har ni grannar där ni bor ? Men det kände nog inte dom till, ni är ju aldrig hemma. Jag vet vad du pratar om, vi hade också grannar som inte var tyst när vi bodde där uppe. Men jag undrar om löningen för er är skogen ? Känns som det är dom med trasig volymknapp som borde bo där....

2009-10-01 @ 20:04:32
Postat av: Cathrin

Jadu mamma, det ligger något i vad du säger. Jag har ju just aldrig bråkat på tidigare grannar, och bara haft problem med en här i Östersund (surtanten på Timmervägen). Vi kanske borde donera ett par hörlurar till grabbfan där uppe så han kan höra exakt vad hen behöver och vi slipper! :) Eller är det möjligen Öbo som ska donera dessa??

2009-10-03 @ 12:36:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0