Hemma en sväng igen

Japp, igår mitt på dagen blev vi utskrivna från sjukan för den här gången! Härligt! Men det tog ett tag innan vi kunde lämna sjukhuset. Ska förklara dilemmat....

Läkarna skrev ut oss på ronden, men vi skulle få recept på en antibiotika som Vincent ska ta till på söndag, svampmedicinen och svampsalvan. Jag får hjälp av en sköterska som skulle sitta med Vincent på avdelningen eftersom han inte ska vara så mycket bland folk. Jag går ner på sjukhusapoteket och tar min kölapp. Mitt nummer ropas upp och jag lämnar Vincents personnummer och dom tittar på recepten. Då visar det sig att dom inte har svampmedicinen hemma, och det har inget annat apotek i Östersund heller... Nehe... Men Vincent behöver sin medicin! "Ja, beställer vi den idag... [tittar på klockan] näe, det är för sent nu... Men beställer vi den idag kan vi kanske få in den till ett lördagsöppet apotek till på lördag..." Jaha, och vad tycker du då att vi ska använda i 1½ dag!? Jag fattar inte varför man inte ser till att iaf ETT apotek i Östersund har medicin hemma! Jag förstår ju att inte alla kan ha all medicin i lager, men det måste ju vara möjligt att iaf ett av apoteken har medicinen! Sjukdomarna brukar ju sällan hålla sig efter leveransdagar!

Efter att jag upplyst apotekaren att hon fick lösa problemet gick hon och ringde läkaren som skrivit ut medicinen och efter mycket om och men så hittade dom samma medicin men med svagare styrka. Då skulle det skivas ett nytt recept med den nya styrkan... "Det tar lite tid det här, jag hoppas att du inte har bråttom" Eh, nä precis... Jag har sonen med en sköterska uppe på avdelningen, han ska snart äta och jag sa att jag skulle skynda mig eftersom han blev ledsen när jag gick - men nej, jag har väl inte bråttom antar jag....

Så när det var fixat så började hon leta dom andra medicinerna. När dom var hittade skulle hon blanda iordning antibiotikan och svampmedicnen... Jisses vad lång tid det tog för att hämta medicinerna! Jag tror inte jag ljuger om jag säger att jag var på apoteket i 45 minuter!

Till slut fick vi iaf åka därifrån och då var det nästan bara att åka och hämta Johan på jobbet... Ganska typsikt må jag säga... Jag hade tänkt att jag skulle ta med skrutten till stallet en sväng, men det hanns som inte med!

Kvällen tillbringade jag i stallet ändå. Jag hade min lektion på kvällen. Åter igen fick jag Molly och på dagens pass stod det rygga... Molly var mest bara frustrerad, men ryggade ganska bra! Galopp däremot ville hon basolut inte fixa utan sprang mest bara åt sidan då... Vi tar det en annan dag helt enkelt!

Idag då så tog Vincent en rejäl sovmorgon! Han vaknade först vid halv 6 tiden, låg vaken till vi hörde att Johan åkte på jobbet vid 7, sen somnade vi om och nästa gång vi tittade på klockan så var den halv 10!!! Hoppsan! Hur som helst gjorde vi oss klara, fixade med mat och medicin. Vid 1 traskade vi ner på stan för att ta bussen till stallet. Där hämtade Johan upp oss vid kvart i 4! :) Vincent tyckte nog att det var lika skoj att vara där som alla tyckte att det var skoj att han var där! :) Får nog se till att vi åker upp dit en sväng till innan nästa sjukhusperiod! :)

I kväll har jag varit solo en stund och utnyttjade tiden med att göra min Zumba-premiär. Gjorde egentligen bara ett konstaterande - jag är INTE i form! Jag är långsam, har dålig koordination, får mjölksyra för lätt och har dåligt tålamod... Men jag tänker inte ge upp! Skor på nästa gång och sen får träningen ge färdigheten! :) Kul var det iaf! Och varm blev jag också, så förbränningen fungerar bra! :)

Nu ska det kopplas av en stund till innan sovning. För stunden är det Smala Sussie på TV.... (inte min favoritfilm kanske, men den funkar) Over and out

Kommentarer
Postat av: Erika

Jag blir bara mer och mer imponerad av Östersunds sjukhus...

2009-10-31 @ 10:05:51
URL: http://eriica.blogg.se/
Postat av: Lisa

Vad är Zumba för nåt? =)

2009-10-31 @ 11:45:13
URL: http://lajz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0