Fredag kväll, sista kvällen för cyt

Sådär ja! Sista kvällen är nu inledd. Vincent får just nu sin sista cytostatika för den här gången. Det är väl klart kring midnatt och sedan ska ett tvåtimmars sköljdropp gå. I morgon väntar glukosdropp fram till kvart i 4, sen ÅKER VI HEM!

Vincent sover just nu gott i sin säng bredvid mig. Han somnade för ca 20 minuter sedan. Jag hann inte ens dra på honom pyjamas. Han kräktes och efter det skulle han få inhalera lite koksaltlösning och då sparade jag pyjamasen ifall han skulle kräkas igen. Vi la oss i sängen lite och vips hade han somnat och pyjamasen ligger snällt kvar i fotändan av sängen! Han får den om han vaknar till sen, annars blir han väl utan antar jag!

Han har kräkts mer i två dagar nu. Ungefär samtidigt som vi tillförde en ny sorts mat. Ikväll tog vi bort den maten och kör nu bara på den han är van. Egentligen lite dumt att börja på ny kost precis under behandlingen, men det blir som det blir. Nu tog vi bort den för resten av helgen.

Ikväll ska jag försöka få kika på de missade avsnitten av Inlåst och Svenska Hollywoodfruar! Skulle inte vara så dumt att få kika på lite missade program om Skrutten väl sover gott! :) Ska bara vänta på att maten ska gå klart innan, annars får jag ju iaf avbryta när sondpumpen piper!

Over and Out för ikväll!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0