Det går inte en dag utan att något ska behöva hända!

Usch vad det är mycket som händer ibland... Jag vet att jag klagade dom där dagarna som det inte hände något, men nu saknar jag faktiskt dom dagarna jättemycket! Allt är ju visserligen inte tråkigheter!

Igår när vi kom hem fick jag veta att Estragon lämnat oss i stallet för att gå vidare till de evigt gröna ängarna. Efter ytterligare en kolikattack utan att svara på smärtstillande så fick han lämna oss. Stackars Anneli och Sofia! Det är aldrig lätt när djur som står oss nära lämnar oss. Minns fortfarande både Bella och Millan... Husdjuren blir ju som en familjemedlem hur man än vänder och vrider på det!

Samtidigt fick jag veta att AnnLouise fått en liten son! Skönt att höra att allt gick bra, hon som haft en jobbig graviditet med alla kräkningar!

Förutom det så fick jag ett telefonsamtal som gjorde att något jag sett fram emot eventuellt kan bli inställt... Magdalena kommer till Östersund idag, men hon är förkyld vilket gör att vi inte kan ses just nu. Vincents värden är stadigt på väg ner och vi kan inte riskera en rejäl förkylning också. Visserligen behövs antibiotika ändå, men han brukar få gå på det fram till vi ska tillbaka till Umeå och då undviker vi gärna ytterligare påfrestning. Synd eftersom hon har med sig Izolde! Länge sedan jag träffade den tösen i vaket tillstånd nu!

Och då förutom alla andras grejor så är Vincent inte helt 100, sonden åkte ur, vi åkte ifrån hans svampmedicin i Umeå, ja ni förstår nog vad jag menar!

Idag då så ska vi vid 1 träffa Mari och Liv för en promenad. Kvart över 3 ska jag infinna mig på dagvården för att Vincent ska få en ny sond, ta prover och efter det blir det vaccination för mig och Johan, möte med verksamhetschefen, kuratorn och Vincents ena läkare... Sen är det tänkt att vi skulle ha varit på ett möte med Hyresgästföreningen vid 7 i kväll, men vem fan orkar med det som det ser ut nu!? Nej, jag tror vi skippar det mötet tills vidare! Lugnar det ner sig i kväll får vi se, men som det känns nu så tackar jag gärna nej!

Nu ska jag fixa diskmaskinen och plocka ihop lite, packa sakerna som ska med i skötväskan (troligen går jag raka vägen till sjukan efter promenaden med Mari och Liv) och sedan blir det väl att plocka upp Vincent igen. Han har sovit ungefär 20 minuter nu, så vi får väl se hur länge han väljer att sova... Det har ju varit allt mellan 35 och 150 minuter! Jag återkommer väl när det lugnar ner sig nästa gång!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Men åååhh, jag HOPPAS verkligen att vi kryar på oss så vi åtminstone kan ses ute på en promenad eller så. Var ju hundra år sen vi sågs nu ju. Vet inte när jag träffade Vincent sist, om det var i våras eller om det verkligen var på hans dop sist? :-o

Ja, hur som så tar vi gärna en promenad med er om inte annat.

2009-10-19 @ 18:50:08
URL: http://maggiebrown.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0