Snorungen hostar

Stackars lilla Vincent har utökat sin snorighet med hosta! Och hostan sitter inte direkt ytligt... Ibland när han hostar så låter det som om han ska spy och han blir knallröd i ansiktet. Har lagt böcker under spjälsängens huvudända, och han halvsitter och sover i vagnen. Idag har jag torkat segt snor som rinner, det är klart snor så det tyder ju inte på något allvarligt men hostan är mer besvärande.

Egentligen har vi babysim idag. Vi sjukanmälde oss förra veckan pga snorigheten. Idag fick jag åter igen ringa och sjukanmäla. Efter en natt med hosta och gråt så ringde jag HC (hälsocentralen) för att höra vad man kan göra för honom. Medan jag satt och pratade med sköterskan så satt Vincent bredvid mig och hostade. Sköterskan tyckte inte att det lät så bra, så hon bokade in ett läkarbesök till oss. Så 15.00 idag så ska vi träffa en läkare som ska undersöka Vincent så det inte behövs medicin för att läka ut detta! Han har iaf inte feber, så det känns bra iaf! Han har samma förmiddagstemp som han brukar, 37,7 (kanske något högre än normalt, men Johan är också en varm person)

Nu ligger han iaf ute på balkongen och sover, han sov dåligt i natt och vaknade halv 8 så han var lite trött nu... Jag ska gå i duschen och göra mig klar så ska vi gå ner på stan sen och träffa Mari och Liv. Vi ska inte låta barnen umgås idag, utan vi ska promenera lite. Eftersom hon bor mitt emot HC så kan vi gå tillsammans! Ska passa på att göra mig iordning medan Vincent sover iaf... Han har sovit bara en halvtimme på förmiddagarna i helgen, så jag räknar inte med att ha mer än ½timme på mig nu! Så nu sätter jag fart! =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0