Sjuksyster i sjukstugan

Jaha, så är man sjukvårdare i sjukstugan... Här hemma ligger nu både Johan och Vincent i feber! Fattas bara att jag också blir sjuk nu då!

Jag åkte upp till stallet på dan med Vincent, han sov en stund i vagnen där uppe och sen hängde han i bärselen och tittade en stund. Men jag blev frusen och bestämde att vi skulle åka hem. Vi hinne rinte ens hem innan Vincent börjar gnälla och jag misstänker att det är dax för mat. Jag klär av Vincent och lägger honom hos Johan medan jag går och värmer på mat till Vincent. Han skriker osm en galning och när vi sedan sätter honom för att äta gråter han så tårarna bara strömmar ner för kinderna. Det var bara att lägga bort maten och sätta sig och amma. Han åt lite dåligt då också och låg mest och smågrät... Tycker att han är lite småvarm och går in med honom till skötbordet för att byta blöja och ta tempen. Hoppsan, han hade visst 38,7 i temp! En dos alvedon och sedan försökte jag lägga honom i hans säng. Han grät och blev bara lugn när jag tog upp honom och höll honom i famnen. Johan kom på den smarta idén att ta ut hans grejor till soffan så han fick ligga hos oss här i vardagsrummet. Det är precis som när han var liten! Då han uppskattade att vara nära hela tiden och låg på sin bädd i soffan...

Han låg lugnt och bara gnissade lite och tittade på oss, men nu slockande han och förhoppningsvis sover han en stund nu! Hade jag vetat att han var kass så hade jag ju inte varit uppe i stallet och burit omkring på honom... Känner mig nästan lite taskig, men å andra sidan så skrattade han och varpå bra humör när han var vaken där uppe... Sånt som händer!

Dax att börja planera middag kanske... Johan är inte så på hugget att göra mat, så jag får väl se vad jag kan styra ihop...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0