Sjukstugan calling

Här är det inte så mycket bättre idag på förmiddagen. Johan är fortfarande slö och Vincent är jättegnällig och klängig. Vincent vaknade vid 3 och ville ha mat, sen vaknade han och var jätteledsen vid 5. Redan vid 3 var han jättevarm, men han somnade om, men när han vaknade 5 tog jag upp honom och tempade. Då hade han 38,8 i temp. Jag gav alvedon och sen fick han ligga i vår säng. Han som kasst och vaknade ofta och var ledsen. Vid 9 tog Johan upp honom och tempade igen, då hade han 38,4. Eftersom han fortfarande var under alvedondosen så fick han ingen ny dos, men attans vad gnällig och klängig han var  istället!

Kvart över 10 var han jättetrött och gnällig, så jag tempade igen (38,6) och gav en dos alvedon. han var fortfarande jätteledsen och det tog inte många minuter innan han somnade i sin säng! Nu i skrivande stund har han sovit i 1,5 timme och jag hoppas att han sover minst en halvtimme till!

För stunden har jag en liten paus i diskandet, sen ska vi försöka åka iväg med alla tomma flyttkartonger till mamma och pappa. Får se om jag åker själv, beror helt på hur Johan och Vincent mår när vi börjar närma oss den punkten för dagen. Jag hade också tänkt att försöka vika tvätt och plocka lite mer i köket under dagen - och sen ser jag fram emot en härlig dusch! :)

Nu ska jag luta mig tillbaka en liten stund! På återläsande!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0