Klanthelg

Vilken jäkla klanthelg! Så här klantig har jag inte varit så länge jag kan minnas!!!

I fredags var jag på Folkets Hus på återträff med klassen jag nian med, trevlig kväll där man träffade en del av de människor som man gick högstadiet med! 14 pers sammanlagt ur de två niorna från min skola, dvs kass uppslutning på middagen med de som kom hade jag skoj med! Efter middagen kom dock 3 till, och dom hade smugglat med sig öl in och jag skulle vara snäll och öppna med en bordskniv... De två första var inga problem men den tredje blev smärtsam... När man öppnade så pass att det pös så rann det ut lite skum, så bordskniven blev hal... Så när jag öppnade tredje flaskan så slant jag och skar mig i tummen på kapsylen.... Typiskt... Blödde inte så mycket och jacket blev inte alls stort, men det svider ju när man skär sig...

Igår var jag en sväng till stallet, har varit barnvakt åt Luzifer i helgen. Ett onödigt misstag av mig resulterade i att jag blev uppträngd i väggen och stukade tummen på höger hand... Idag är det svullet och ont! Typiskt, TYPISKT! Visst är jag lite arg på Luzze, men argast är jag nog på mig själv - hur kunde jag brista så i uppmärksamheten och vara så naiv när jag hanterar en unghäst! Jag vet ju att man ska vara skärpt och alltid tänka steget längre när man hanterar en unghäst, men den här gången klantade jag mig och staffet är min skadade tumme...

Idag försökte jag åter igen fixa med Luzze. Gick sådär... Hade med mig Vincent till stallet, och att fixa med både Luzze och Vincent räckte inte min tumme till... Ont ont... Tack och lov var Malin och Christer där, så medan jag mockade försökte Christer lugna en galen Vincent (han skrek något helt galet!) och sedan hjälpte Malin mig med att linda benen på Luzze.

Känns skitbra att vara så otillräcklig, den här helgen har jag varit i det närmaste totalt misslyckad... Hoppas att detta ALDRIG upprepar sig! Det braiga som hänt i helgen är att vi städat här hemma och kommit så långt att vi till o med torkat golven i sovrummen och i badrummet! Härligt!

Sen red jag Toppen i lördags (efter incidenten med Luzze) och det kändes faktiskt ganska bra, lite ringrostig bara... Det var skoj och Erika sa att jag får fortsätta rida om jag vill! =) Självklart vill jag fortsätta! Han var en lagom svår häst som jag kanske kan hitta tillbaka med! Skönt att vara tillbaka på hästryggen! Tack Erika för att ajg får låna din häst! =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0