Första utekvällen!

I kväll ska jag faktiskt få min första egna utekväll! I kväll är det nämligen återträff med alla -99's årskurs 9or! Ska blir skoj att träffa alla man tappat kontakten med, se hur alla ser ut nu och höra om hur deras liv ser ut nu! Hoppas att det är många som kommer! Dessutom så är det ju hela Östersundskommuns avgångsklasser -99 som ska träffas, så man lär ju se lite folk man gick lågstadiet med också hoppas jag! Jag hoppas verkligen att många kommer och att många som flyttat från Östersund har tagit sig möjlighet att komma hem för den här återträffen!

16.30 ska min klass träffas för en liten förträff.
18.30-19.30 är det inskrivning och baren öppnar (baren lär ju jag vara flitig besökare av...)
20.00-21.30 är det middag (Örtbakad kyckling med potatisgratäng hallonbalsamicosky och messmörscreme, Kaffe och mintkaka)
22.00-02.00 Musik och dans (nostalgisk musik till DJ)

Får se hur länge jag orkar vara med. Vincent sover ju fortfarande inte så bra på nätterna, är upp och äter en gång "tidigt på natten" och en gång tidigt på morgonen, däremellan ligger han och gnyr och tappar han nappen så vill han ha tillbaka den... Men jag ska iaf vara kvar till efter middagen, kanske blir kvar en stund när musiken börjar. Sen måste jag ju vara öppen för hur Vincent vill ha det! Johan mår ju inte helt bra och Vincent är mammig, så det kan hända att det blir kväll vid 22 om Vincent inte vill samarbeta med Johan... Nu vet jag att det gått bra med välling och läggning när dom varit ensamma tidigare, så jag har starka förhoppningar att jag inte behöver gå hem för deras skull utan när jag själv blir trött! Om det blir stökigt och folk dricker för mycket så har jag ju också en perfekt ursäkt att promenera hem! ;)

Nästa dilemma är ju vad tusan man ska ha på sig! Jag tror väl inte att det ser så bra ut at komma i mamma-mjukisar och en nerkräkt amningströja... Får se vad jag komemr fram till, skulle ju vara lite skoj om man iaf kunde ge intrycket att se smal o fin ut... Köpte nya kläder för inte alltför länge sedan, får se om jag kan få ihop en kombination av det... Sen ska jag vara lagom tjejig och ha ett skoproblem också! Jag kommer antagligen att få promenera hem, eftersom Johan lägger Vincent tidigare än jag ska hem. Och Johan ska handla när han och Vincent släppt av mig på stan, så jag kan inte ta bilen. Därmed, vad tar jag för skor!? Min tanke om kläder är svarta tights, svart-vit kjol och svart skjorta, till det ser det ju sådär snyggt ut med vita gympaskor.... Mina snygga grå stövlar blir alldeles för varma... Jag har ett par snygga svarta pumps, som jag inte använt så mycket, som skulle vara jättesnyggt till kläderna. Problemet då är att promenera hem i halkan i ett par högklackade pumps! Kanske man kan ta en väska med sig och stoppa ner pumpsen och åka iväg i gympaskor!? Ska ju iaf ha med mig telefon, plånbok, nycklar och sånt. Tar jag en liiite större väska så får jag säkert ner skorna!

Vincent ligger nu ute och sover. Jag vet att Johan är lite sen på jobbet, så det kommer nog inte hinnas med att jag ska duscha och joxa på mellan att han kommer hem innan vi ska åka igen. Därmed går jag nu och duschar så jag hinner med allt sånt! :)

Kommentarer
Postat av: Paula

ha det superkul ikväll cathrin! det förtjänar du. och tar du en lite större väska så kan du proppa ner ett par sköna skor också!

2009-03-13 @ 12:21:45
URL: http://ingridpaula.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0