Viktblogg 2 och 3

Först och främst ska jag göra ett nytt försök med klippet med brudklänningen som inte fungerade sist...


Fungerar inte klippet så kan ni kika på den här länken ist; http://tv4play.se/aktualitet/nyhetsmorgon?videoId=1.1085443

Hur som helst... Det var det här med viktnedgången också då...

Min andra vägning och mätning resulterade i följande. Veckans vikt/mått (skillnad från förra vägningen/mätningen)
Vikt: 75,0 kg (+0,4)
Överarm: 30,5 cm (+0,5 cm)
Bröst: 97 cm (+1 cm)
Midja: 99 cm (-1 cm)
Rumpa: 105,5 cm (- 0,5 cm)
Höft: 103,5 cm (+1,5 cm)
Lår: H: 65 cm (+4 cm) V: 63 cm (-0,5 cm)

Har ingen direkt förklaring till varken vikten eller måttökningarna... Den mest logiska förklaringen kan vara att jag just nu sväller lite pga av mens... Men det känns bara som en löjlig bortförklaring... Antagligen så är det slarv, så fy, fy, skäms på mig... Bara att samla ihop mig och rycka upp mig igen... Efter detta väntade en vecka i Umeå, och där vet vi att det är svårt att hålla en bra diet, och framförallt svårt att röra på sig! Man är inte lika fri som hemma. Får se hur det går. Jag väntar mig en viktökning till!

Tredje vägningen gjorde jag fredag morgon, första morgonen hemma efter Umeå. Jag skippade att mäta, det var lite för stressigt här hemma...

Vikt: 74,6 (-0,4 kg)

Sådär ja, då var det som att förra ökningen inte har hänt... Så nu får jag sträva efter att skärpa till mig! Motivationen har fortfarande inte infunnit sig helt och hållet. Kanske kommer snart.... Hoppas!



Funderar på vad jag har för framtid med min blogg... Det känns som att det är lite dåligt med uppdateringar här, förutom mina viktbloggar just nu... Kanske ska göra en ny blogg, en som bara koncentrerar sig på hur det går med min vikt. En riktig viktblogg alltså! Ska fundera över dagen... Min vision är isf att jag ska skriva några rader varje dag om hur dagen har gått, och en gång i veckan lägga ut mina värden... Vet inte om det egentligen är så roligt att läsa, kan ju uppfattas som väldigt viktfokuserat och "sjukligt" så jag vet inte om det egentligen är så vettigt... Kanske bara ska ha viktbloggsinlägg i den här bloggen... Får se vad jag kommer fram till... Skulle det bli en ny blogg så ska ju den här kunna överleva med andra inlägg och jag har tidigare testat att föra 2 bloggar och misslyckats! Så jag vet inte... Det visar sig vad jag kommer fram till!

Kommentarer
Postat av: nathalie

man får skriva precis vad man vill i en blogg, faktiskt :P

2009-07-20 @ 22:40:17
Postat av: nadja

Just det, du får skriva vad du vill, bara du fortsätter skriva ;) saknar dig!

2009-07-21 @ 20:16:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0