Sova eller inte sova

Åh jag är så trött! Jag ställde klockan på 9 idag och tänkte att det kan vara läge att kliva upp i vettigare tid än igår. går väckte Vincent mig vid halv 12! Jag hade varit upp och gett honom mat vid halv 8, då somnade både han och jag om och sen vaknade jag av att han larmade på mig. (Jag sover i gästrummet och har babyvakten på sängbordet.) Jag var trött igår kväll också, men kom iallafall inte i säng förrän efter 23 och somnade inte förrän vid 12... Så idag var då min plan att kliva upp i vettigare tid! Vincent sover fortfarande, han har inte ätit sedan 23 i går kväll...

Han är ganska duktig att sova på mornarna. På gott och på ont. Eftersom jag också är morgontrött så blir det ju ett bra samarbete, men det går ju inte att göra som igår! Men han blir ju inte heller glad när man väcker honom! Jag har ingen aning om varför jag sover så galet mycket igen... Jag tycker också att det är svårt att veta om man ska tillåta sig att sova, eller om man ska vara fast på att lägga sig 22.30 och gå upp 8.30. Vincent tror jag har svårt att ta dessa tider eftersom han äter en gång till efter den tiden och absolut inte går upp före 8.30!

Hur hård ska man vara mot både honom och mig!? Han sover ju dessutom middag, ska jag också göra det...? Fy fan för mornar!

Kommentarer
Postat av: Paula

Klart du ska sova mornar. Men imorgon får du inte försova dig, okej? Ska jag ringa och kolla så du är vaken runt tio? ;)

2009-01-13 @ 17:02:57
URL: http://ingridpaula.blogg.se/
Postat av: Anonym

Izolde sov ju skitlänge på morronen när hon va i hans ålder fram till det började bli vår å det blev ljusare å ljusare ute. Då vakande hon samtidigt som soluppgången. Alltså tidigare och tidigare. Men det är väl bara å sova så länge han sover å lägga dig i tid? Och dessutom är alla typ skittrötta nu. Jag har aldrig vart såhär trött i hela mitt liv. Jag kan sova hur länge som helst om ingen väcker mig typ. Det är helt sjukt!! Men det blir nog bättre snart när dagarna blir längre hoppas jag...

2009-01-18 @ 17:15:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0