Rutin eller slump (Samt packning, kapitel 4)

Jag vet inte om det är slumpen eller att det redan blivit en rutin med Vincents sömn. Igår kväll la vi honom vid halv 9 och kvart i 9 sov han! Sen sov han till halv 7 i morse då han ville ha mat. Han har vaknat till och velat ha nappen någon gång i natt, men somnat direkt när han fått den! Det gick så fort att han blev trött och somnade vid amningen, så vi hann inte ens byta om till pyjamas! Det var 3e natten nu som han somnat en bra stund innan vi gått o lagt oss och att det fungerat bra.

Det blir till att hålla honom vaken efter 6 framöver nu tror jag! Så kan han somna vid maten vid 9-tiden! :) Perfekt! Det som är lite jobbigt är att han är pigg vid 6-7 på morgonen när han lägger sig så tidigt, men det är inte jag! Klurigt att få ordning på det här med sin egen dygnsrytm så den passar ihop med både Vincents och Johans...

När det gäller packningen händer det saker... Det börjar bli fullt med kartonger överallt! Vi har börjat på köket lite idag och i förrådet är de lösa småsakerna nerstoppade i kartonger (som vid ett senare tillfälle ska fördelas om). Snart är det bara allt det där småplocket kvar, allt det där som är opackat när man anser sig klar... Det där som brukar fylla upp 1-3 flyttkartonger trots att "allt är packat"

Johan har fått klart med ledigt torsdag, fredag måndag och tisdag. Perfekt eftersom vi då packar färdigt på torsdag, hämtar ut nyckeln på fredag, flyttar lördag och sedan ska det städas också! Det känns bra att han fick några dagar ledigt så inte Vincent blir alltför lidande av att man inte har riktigt tid med både honom och packning/städning... Tack och lov ska mamma försöka ha honom på flyttdagen, då kan jag vara lite mer effektiv!

Nu ska det börja förberedas middag och sedan ska vi ut på en liten promenad (Johan ska in till en kompis och titta på handboll och jag och Vincent tar en promenad så han får sin eftermiddagssömn. Därefter blir det bad för Vincent och sedan ska han och jag kika på Are you smarter than a fifth grader? och Körslaget innan han ska däcka! :)

Mer uppdateringar kommer!

Kommentarer
Postat av: Paula

Åh redan på lördag, wiho! Jag gillar't. Då är vi alltså grannar när jag kommer hem? ;)

2009-01-24 @ 22:11:26
URL: http://ingridpaula.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0