Packning, kapitel 2

Det blir några fler kartonger varje dag, jag försöker packa så gott det går så fort Vincent är nöjd. På dagtid så är det svårt att hinna göra något. Vincent somnar och då passar jag på att äta frukost och göra mig i ordning. Iomed att jag är klar så larmar babyvakten att Vincent vaknat genom att man hör ett bekant skrik... Idag försökte jag vagga vagnen lite så han skulle somna om,gick inte särskilt bra... Han fortsatte skrika som en stucken gris och ville inte alls ta nappen. Jag bestämde mig för att sticka ut en sväng, men hade inte hunnit göra mig helt i ordning. Jag drar in vagnen och på den lilla tid det tar att dra in vagnen till köket så har Vincent somnat... Jag skyndar mig att göra mig klar det sista och sticker sedan ut. Med andra ord, det är svårt att få något gjort när Vincent inte sover så bra som han brukar...  Han sover bäst när man är ute och går, så det gungar och hoppar bra i vagnen...

Idag när jag påbörjade middagen så var Vincent grinig. Jag visste att han var trött, han sov 1,5 timme mitt på dagen och hade inte sovit sedan dess! Jag klädde på honom och la ner honom i vagnen. Hinner inte ens dra ut honom förrän han sov! Tänk att han ska tjura på och vägra somna i sängen! Hur som helst så sov han nästan 3 timmar innan jag bestämde mig för att jag var tvungen att väcka honom! Tyvärr borde jag kommit på det lite tidigare... Hur som helst, medan han sov fick jag packat 3 flyttkartonger och en banankartong! Kändes bra!

I morgon ska vi på öppna förskolan en sväng! Ska bli skoj att träffa de andra mammorna och bebisarna! Har inte träffat dom sedan innan jul, elle rjag och Mari träffades förra veckan en sväng. Det ska också bli skoj att se hur mycket de andra bebisarna växt och hur mycket som hänt med dom! :)

Nu blir det en sväng på affären! Lite pålägg till frukostmackorna ska det införskaffas! :) Undrar vad det blir för gott den här gången!?

Kommentarer
Postat av: Paula

skinka. skinka är gooooodast

2009-01-19 @ 20:31:22
URL: http://ingridpaula.blogg.se/
Postat av: Magda

Har du testat vyssan lull-tassar på spjälan då?

2009-01-19 @ 20:34:44
Postat av: nathalie

du packar väl inte ner juno? :P

2009-01-20 @ 13:18:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0