Besök på HC

Idag på förmiddagen har jag gjort ett besök på hälsocentralen... Eftersom jag går in på 4 dagen sjuk med feber och ont i halsenså blev dom lite orolig där för om det kunde vara halsfluss. Jag träffade en jättetrevlig läkare som först konstaterade att det inte är lunginflamation iaf för lungorna lät rena. Hon kikade den i halsen och menade på att jag inte var så väldigt irriterad i halsen, men eftersom jag är lite hes så sitter irritationen lite längre ner, kring stämbanden. Men jag skulle iafgå och ta halsodling för att se så det inte är streptokocker i halsen.

Efter att ha tagit halsprovet så satt jag och väntade några minuter, sen kom sköterskan som tagit provet ut och sa att jag fick åka hem för att provt inte visade något. Så, summa sumarum, allt jag lider av är en kraftig förkylning... (Är inte ett dugg förvånad...)

Lite jobbigt känns det ändå att det inte var något. Jag orkar ju inte ens ta hand om Vincent själv! Att gå med 39 graders feber gör att man är lite utslagen hela tiden... Vincent vill leka, ut o gå med vagnen osv... Allt jag orkar är att ge honom mat och möjligen att byta någon blöja...Eftersom Johan måste vara hemma så var det bara att sjukanmäla sig till Försäkringskassan så att Johan kan vara hemma med föräldrapenning... Typiskt... Läkaren föreslog en annan värktablett som jag kan kombinera med Alvedon, för att få bort smärtan. När smärtan är som den är så är det svårt att svälja både vätska och mat, men får man koll på smärtan så kan man ju dricka som folk också och då kanske jag blir frisk lite snabbt! Kanske att vi kan återgå till normal vardag på fredag, Johan får vara hemma i morgon också!


Fy fan för att vara sjuk... :(


Kommentarer
Postat av: Magda

Ja vad man tycker synd om sig sj när man är sjuk...hehe Men jag lovar dig att du kommer bli frisk å efter någon dag är allt det sjuka glömt för den här ggn :-) INget att gå ner sig över. Jag var sjuk i 2 veckor men lika glad för det var jag för jag hade ju ändå ingen som kunde tycka synd om mig ;-)

2009-01-07 @ 15:08:40
Postat av: Paula

Jag vet inte om du får äta ipren, men det åt jag när jag hade som ondast i halsen och det funkade faktiskt otroligt bra. Om inte johan är hemma imorgon så kanske jag kan komma förbi en sväng och gå ut och gå med gullungen? Slutar nämligen klockan två. Hör av dig! :)

2009-01-07 @ 16:58:39
URL: http://ingridpaula.blogg.se/
Postat av: Cathrin

M: Jag måste tycka synd om mig själv när jag är sjuk, ingen annan gör det ju! ;) Nerå, men det är så jobbigt att bli så sjuk att man inte ens orkar med tempot hos en 4 månaders bebis!



P: Nepp, man får inte ta ipren när man ammar, sen jag som har haft magkatarr och lätt får det nu också och har haft astma får inte ta ipren av de anledningarna... Johan är hemma åtminstonne i morgon också... Han ska åka ut på utflykt så jag får vila så kanske jag blir frisk snart!

2009-01-07 @ 18:36:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0