Overall-dilemma

Jisses vad problemen blivit annorlunda det senaste 1,5 åren! Idag tillexempel hade jag lite svårt med att välja vilken overall som ska införskaffas till Vincent!

Jag valde idag bara på overaller som fanns i Vincents storlek. De andra fina som inte fanns i rätt storlek skippade jag... Vincent har växt ur sin grå härliga fleece-overall. Den är perfekt att ha på sig i vagnen i sovsäcken. Är det riktigt kallt så lägger vi till en filt, annars räcker overallen bra som den är. Nu när overallen är för liten (jag trycker ner honom i den ändå just nu, men hur skönt kan det vara!?) är det väl dax att skaffa en ny som går att använda resten av våren! Vad jag därmed är ute efter är en fleeceoverall som fyller funktionen att vara lagom varm i sovsäcken... De alternativ jag hade var följande...

        

Den vita är en fodrad overall i fleece med bomullsfoder.
Den blå med stjärnor och den bruna med blommor är lika som den vita men den blå och den bruna känns lite tjockare
Den blå FIX-overallen med reflexpasspoaler påminner om en skaljacka, dvs i vindtät fleece, men är relativt ofodrad...

Den vita overallen har en diagonal knäppning, den blå och den bruna med dragkedja i benet upp till midjan och sedan diagonalen med knappar och FIX-overallen har lite halvdiagonal dragkedja. Ingen av dom är jättesmidig, skulle helst vilja ha en overall med två parallella dragkedjor (som den grå han har nu) och en sån overall hittade jag på KappAhl. Den på KappAhl var ljusgrå med en stjärna på bröstet, men fanns inte i 74 eller 80. Den fanns i brunt och i rosa också, men bara i rosa i större storlek... Jag själv har väl inga större problem med att köpa en rosa overall nu, jag menar han har den ju när han ligger i vagnen! Dessvärre har andra problem med att man klär en pojke i rosa... (samma sak gäller väl egentligen den blommiga overallen också...) Så jag antar att den overallen inte är så aktuell just nu... Jag kan ju iofs höra med personalen om dom får in några nya ljusgrå eller bruna....

Overallen på KappAhl känns precis lagom tjock, De vita, blå och bruna fleece-overallerna känns lite varma att ha i sovsäcken medan FIX-overallen istället känns lite tunn... Vad tycker ni? Jag har som synes ett litet dilemma, ge mig gärna råd så ska jag klura vidare!

Kommentarer
Postat av: Paula

jag gillade den bruna! =)

2009-02-16 @ 22:08:53
URL: http://ingridpaula.blogg.se/
Postat av: sandra

skit i färg och mönster, kör på funktion. det är ju du som ska pyssla med det klä-på-klä-av-stöket. vad spelar det för roll om han har en rosa overall? det är väl många (vuxna) killar som har rosa kläder these days? så skit i vad andra tycker, han är inte direkt i åldern då hans polare kommer att "mobba honom", och vuxna människor borde veta bättre än att bry sig i lite färg. det är åtminstone min åsikt. :)

2009-02-17 @ 07:14:49
URL: http://sandrahogqvist.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0