Tävlingsresultat x2

Innan jag kommer till dagens tävlingsresultat så kan jag bara nämna lite om gårdagens resultat! Jag menar givetvis Idol-finalen igår! Erik Grönwall är ju verkligen en stjärna! Himla bra att han vann, vinnarlåten passade ju honom så mycket bättre än den gjorde för Calle. Nu får vi se om han kan bli den stjärna han förtjänar att vara! :) Rätt vinnare för kvällen, helt klart!

Dagens resultat då? Jo, det handlar ju om min KlubbMästerskapsstart. Jag och Salvador skulle ge oss i kast med Lätt B:1 för dagen. Jag skrev ju igår om min plan för framridningen, att inleda med galopp. Det var precis vad jag gjorde! Jag skrittade lite först, började jobba lite i skritten innan jag började galoppera och lättade ur sadeln och lät honom rulla på lite runt spåret. Det visade sig att det var en lite pigg herre jag satt på, lite bus kostade han på sig! :) Efter galoppen kunde jag rida traven med lite mer bjudning och han blev betydligt lättare att lossa än i torsdags. Han var bitvis VÄLDIGT fin på framridningen!

Inne på banan sen var det inte fullt lika harmoniskt... Salle har en tendens att börja spänna till sig när han ser domaren... Förstår inte vad som ska vara så läskigt med domaren och protokollskrivaren! Antagligen ser dom ut som ett monster eller något sånt, för attans om man går nära! Trots att han var spänd och tryckte sig ifrån dom så lyckades jag hålla ut honom hyfsat, förutom i galoppen...

På tal om galoppen så var det den som ställde till det för mig... Salle laddade på rejät i galoppen och jag är för svag i magen för att sitta ihop honom, så inte nog med att han tog för sig så bytte han galopp också... Minuspoäng så klart... Av 290 möjliga poäng fick jag och Salle 147, dvs 50,69% (jag hade ett hemligt poängmål på 46%, så det var ju riktigt skapligt!)

På protokollet står det att jag hade en häst med "snygg sida" och att jag rider trevligt med måste sitta stadigare i galoppen för att slippa bytena. Ganska bra kritik med andra ord! Poängen räckte förståss inte till en placering i klassen, som även var öppen för privata hästar. Men jag hade ju en chans i KM för lektionshästar. Det var 6 lektionsekipage med i klassen.

I klassen startade 15 ekipage, jag kom på en sjunde plats. I KM för lektionshäst lyckades jag, trots mina missar i galoppen, ta en tredejplats! :) Jag åkte alltså hem med en fin gul rosett! Trots att jag inte red på mitt senaste KMs resultat (166 poäng 57,??%) så känner jag mig himla nöjd! Jag duger, trots ganska stora missar, till att rida en klass och ändå inte vara sist! I vår ska jag försöka starta någon klubbdressyr med Salle. Jag tycker att han är en riktigt härlig häst innerst inne, även om han är stel och seg nu. Men med lite träning så kanske vi båda blir starkare och snabbare! :) Jag har ridit honom på bättre poäng förr, så vi ska kunna fixa bättre än så här! :)

Nu väntar lite mer packning innan jag ska åka upp till stallet igen. Det är Ryttarfest med middag och prisutdelning där uppe ikväll. Jag ska passa på att njuta lite med glada vänners lag innan det är dax för en kort sovning och sedan iväg på lite semester! :) Återkommer inom kort!

Kommentarer
Postat av: Maria

Grattis till att du slog ditt hemliga poängmål! Gick det bra med kläderna??? ;)

2009-12-13 @ 20:55:13
Postat av: Cathrin

Jag är inte helt säker på vilka kläder du menar... :S



Menar du loppis-kläderna? Isf fick jag sålt kavajen och båda hjälmarna, ridbyxorna blev kvar.



Menar du "festkläderna" för ryttarfesten? Isv gick det bra, jag kobinerade ihop en lite för tight kombination av strumpbyxor, ett vitt linne med en svart klänning utanpå.



Menade du tävlingskläderna så fick jag på mig alla kläderna även om det behövdes lite "hålla-in-hjälp" ;)

2009-12-14 @ 21:57:14
Postat av: Maria

Ha ha, jag menade tävlingskläderna. "Hålla-in-hjälp", vilken tur att du fick sån! ;)

2009-12-18 @ 13:24:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0