Nattsudden

Hm, klockan är typ 1 på natten och jag är vaken! Jag borde sova för länge sedan, kom hem vid halv 12... Jag vet inte vad det är som gör att jag inte sover, kan hända att det är dom ovanför som stör min insomning...

Jag har hört röster ett längre tag nu, minst 45 minuter, och emellanåt smäller det till i golvet som att något hårt trillar i golvet. Det låter inte som en fest, men det är mer än en person där! Johan hade träffat en granne som bor i trappuppgången bredvid, som bor snett ovanför oss. Dom har ringt flera gånger till störningsjouren, men det händer inte så mycket... (Dessutom hittar dom fimpar på sin balkong! Och då bor dom högst upp!) Jag är mest osäker på om att man nojig och att det är "normala" ljud som hörs mellan lägenheterna, märkligt bara att man inte hör något från någon annan granne! Kanske borde jag ringa störningsjouren nu, när det smäller och låter uppifrån, 1 på natten borde det vara tämligen tyst!

Hur som helst så var jag på en fest i kväll, hos Ninni. Några bekanta var där, några helt okända. Det var mysigt en liten stund, men när flera flyllnade till och vattenpipan tändes så tappade jag stämningen helt... Det är inte lätt att "festa" på samma villkor då... Hur som helst så var det skoj att komma ut en sväng, även om det bara var en kortare stund!

Nä, jag ska väl testa att lägga mig igen... Jag ska vara på BVC med Vincent klockan 9.00 i morgon, så jag borde försöka sova några timmar! Somnar jag inte inom den närmsta halvtimmen och det fortsätter smälla och pratas högt där uppe så får jag lov att ringa störningsjouren, det är ju löjligt att en av 5 grannar ska höras!

Nej, nu är dom ute på balkongen och håller igång... Seg natt må jag säga!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0