Hästvakt

I påsk har jag varit hästvakt åt Erikas häst Toppen



Jag har haft ansvar för hästen fredag, söndag och i morgon måndag. I fredags red jag och han var jättefin! Det var jätteroligt att rida igen! Han var lätt och fin i munnen och kändes lite pigg och glad! Galoppen var jätterolig och han blev fin när jag tempoväxlade. (Jag vet att inte alla förstår vad jag menar, men lita på att jag säger att hästen var fin! :P)

Idag när jag red var han inte lika fin... Han försökte, men var loj och blev bara jättelång... Efter att ha ridit en stund och det gått sisådär så la jag ner och tog in honom. Han tyckte inte att det var roligt idag, och då ska jag inte pressa honom. Jag pratade med Erika när jag var på väg hem och vi bestämde att han får vila i morgon, ladda om batterierna inför veckan!

Det har varit skoj att vara hästvakt och få rida igen! Träningsvärken känns av kan jag lova! :P

Dax för lite efterrätt/kvällsfika! :) Smaskens!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0