Tänkvärt

http://www.tidningenhennes.se/relationer/Less-pa-att-vara-mammaledig/

Inte för att jag vill avbryta min mammaledighet. Men för alla utomstående så kan var vara en artikel som är väl värd att läsa och fundera över! Det är inte helt enkelt att vara mamma. Vincent har gapat och skrikit mest hela dagen, det enda som fungerat idag för att han inte ska gråta har varit mat och en promenad med vagnen... Men jag kan varken amma eller promenera hela dagen! Då skulle jag ha skavsår både på fötter och bröstvårtor!

Har iallafall beslutat att Vincent får besöka stallet en annan dag! Jag kan behöva en stund utan hans gnällighet och Johan kan gott få en stund med sin son... Inte för att jag vill ge honom en gnällig unge, men han har faktiskt varit borta hela dagen och eftermiddagen. Tar jag med mig Vincent upp till stallet så hinner Johan kanske se sonen 3 timmar på hela dagen! Känns kanske lite märkligt att jag som redan varit med honom hela förmiddagen och dagen ska ta med mig honom hemifrån på kvällen också! Nepp, det blir grabbkväll hemma hos oss i kväll!

(Har förresten hittat en metod till tystnad! Vi fick en fin Nalle/Speldosa från Elin idag med posten. Dra upp den och sätt den bredvid honom och han somnar! UNDERBART! Tack Elin!!!)


 Vincent och speldosan...


Kommentarer
Postat av: nadja

Den blåa filten han fick av mig verkar uppstattad, de är med på nästan alla bilder, kul!

2008-09-16 @ 20:59:56
Postat av: Andreas

Det lär bli en massa grabbkvällar hos er framöver;-)

2008-09-17 @ 16:20:32
URL: http://andzet.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0