Märklig samtal...

Nyss fick jag ett telefonsamtal från Nätverksakuten, dom ville höra om mitt bredband från Tele2. VA!? Jag har inget bredband från Tele2! Då säger tjejen som ringde mig att jag fick ringa Tele2 och kolla det... Jag ringer Tele2 och pratar med både mobila enheten och den fasta, ingen av dom har något avtal på mig... Då kan man ju fundera på vartifrån Nätverksakuten fått sina uppgifter!

Enligt Nätverksakuten så skulle mitt bredband börja gälla från 15 september. Jag har inte fått några brev och inte heller något modem! Känns väldigt märkligt det här! =/ Har iallafall kollat med Tele2, så jag behöver nog inte fundera på någon märklig faktura eftersom jag inte finns i deras system!

Lite nojig blir jag endå, eftersom jag en gång tidigare haft trassel med ett bedrägeriföretag... Det resulterade i en polisanmälan... Det hade jag inte fixat på egen hand, utan fick underbar hjälp av mamma o pappa! Hoppas att detta inte blir ett liknande fall... Orkar inte riktigt med det i den situation som jag redan är i!

Ska iaf testa att ringa Försäkringskassan, eller Förseningskassan som dom benämndes som i Aftonbadet igår... Får se om jag får min jäkla sjukpenning någon gång! Jag har varit utan inkomst i över 2 månader nu! Det sliter enormt här hemma, vi vänder för stunden upp o ner på lägenheten och skakar lite för att se om det trillar ut en liten slant någonstans... Idag får vi iaf första barnbidraget, så nu ska vi väl klara oss till löning nästa vecka iallafall! Dessutom ska jag väl få föräldrapenning nästa vecka, så det känns skönt iallafall!

Sen kan jag ju lägga till, så här på slutet, en liten positiv notis...
Idag är Vincent 3 veckor! Nästa måndag får vi väl ha ett månadskalas... ;) Ganska overkligt att jag haft den där lilla skrutten i hela 3 veckor!!! Skithäftigt! =)

Kommentarer
Postat av: Paula

wow, han börjar bli stor!

2008-09-19 @ 11:13:51
URL: http://ingridpaula.blogg.se/
Postat av: nathalie

när ska ni hälsa på moster nathalie då? ;)

2008-09-19 @ 14:38:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0