Lill-prinsen

Japp, det blir en blogg till om Vincent! Märkligt va!? ;P

Igår var vi till BVC på kontroll. Grabben växer precis som han ska, vilket känns toppen att höra! Han har gått upp rejält i vikt sedan födseln 19 dagar tidigare.

Vid födseln var han 51 cm lång och vägde 3170 gram, huvudomfånget var 34 cm.
12 dagar senare var han 52,5 cm lång och vägde 3365 gram, huvudomfånget var 35,7 cm.
Igår var han 53,5 cm lång och vägde 3790 gram, huvudomfånget var 36,5 cm.

Så helt uppenbart är att den lilla håller på att bli stor... =)

Snorig är den lilla killen också... Men det är inte det lättaste att behandla snorighet hos ett spädbarn... Det är inte bara att ge nässpray och sedan snyta... Nej, här ska man droppa i koksaltlösning och eftersom jag inte varit på appoteket och skaffat sånna där pipetter, så försöker jag droppa med hjälp av en bomullstuss... Men det låter lättare än vad det är, försök få droppen på rätt ställe när den lilla vrider och vänder huvudet hela tiden! =P

Ska byta på honom nu och sedan fixa frukost. Är trött som ett as, Vincent var vaken 2 timmar på morgonkvisten och hade magknip... Igår åkte jag upp till mamma och de barnvakt så jag fick sova, det var skönt... Men idag ska jag till MVC och sedan kommer Zandra och hälsar på... Får se om jag kan sova en stund när hon åkt hem igen. Jisses vad arg han är nu, får ta tag i blöjbytet nu...

Kommentarer
Postat av: Morsan

Klart du ska skriva om Vincent varje dag ! Det är ju det dom flesta vill.

Hoppas katterna (kusinerna) var snälla mot honom ikväll.

Godnattpuss till mormors lilla groda

2008-09-18 @ 20:01:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0