Stan, flaskmat och stallet

Nepp, det blev ingen fika med någon kompis, det var ingen (som befinner sig i Östersund) som nappade på idén och hörde av sig, så det fick vara... Jag och Johan tog med oss Vincent och gick in till stan en sväng. Johan behövde en tröja och Vincent behövde en ny napphållare, då det är smidigt att ha snöre på nappen när han sitter i babysittern.

Vi testade att flaskmata Vincent idag. Det tog en liten stund innan han förstod sig på den nya metoden, men sen smaskade han i sig maten i godan ro! Bra att han kan äta ur flaska om det skulle behövas om jag behöver få sova, så Johan kan ge mat. Johan började med flaskan idag, men jag tror Vincent blev förvirrad av att pappa gav mat... ;)

Jag och Vincent har varit i stallet också. Jag skulle pyssla om Ted en sväng idag! Lortgrisen hade myst i haen idag och jag fick ta tvål o vatten på benen för att se till att undvika mugg... Men snäll som han är så gick det hur bra som helst! =) Det var skönt att åka upp och borsta och klia på en häst igen... Vincent sov snällt i vagnen helatiden medan jag var där (nästan 2 timmar) Just nu är han nyäten, nybajsad och lite grinig... Jag antar att jag ska gå och byta blöjan, sen parkerar jag nog i soffan med sonen tills Johan kommer hem från bion!

På återläsande! =)

Kommentarer
Postat av: Mormor

Bra, då kan jag kanske också lösa av dig någon gång...

2008-10-04 @ 20:09:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0