Min lilla älskling

Mycket händer kring Vincent nu. I måndags kväll höll vi på att bli galna på honom, han skrek hysteriskt i flera timmar och vi försökte med allt för att han skulle lugna ner sig - utan resultat... Till slut lyckades han somna vid 11-tiden på kvällen... Jag hade en svag misstanke om kolikkänningar, eftersom han skikit så i 5 av 6 kvällar... Så jag började ge honom Minifom på kvällen och i går kväll var det inte ett skrik från honom förutom när han talade om att han var hungrig! Fortsätter med Minifom nu, så får vi se om det lugna håller i sig!

Sen har vi börjat med AD-droppar. Både Minifom och AD-droppar får han med sked och han är så duktig att gapa och svälja! Lätt att ge honom den medicin han behöver när han är så här praktisk! Men jag antaatt det inte håller i sig när dom börjar uppleva att medicin inte smakar så gott...

Vincent har också, som jag skrev sist, börjat växa ur stl 50. Vi har nu börjat slussa över på 56 och framför allt dom få plagg vi har som är stl 50/56. Mycket av 56 plaggen är fortfarande stora, men det var ju 50 när vi var på BB också! Ger man det 2-3 veckor så sitter nog dom också alldeles perfekt! Vi har bytt storlek på blöjor också. Igår köpte jag nya blöjor för att dom höll på att ta slut. Istället för att köpa minsta storleken, 2-3 kg tror jag det är, så köpte jag nästa storlek, 3-6 kg. Han väger ju någonstans mellan 4 och 5 kg, så det kändes ju inte helt fel... Nu är dom nya blöjorna lika stora på honom som babyblöjorna var från början! Det tar väl ett litet tag innan han fyller ut dom helt och hållet. Men vi har inte, hittills, haft något problem med läckage - som vi hade med babyblöjorna flera gånger om dagen...

Nu håller skrutten på att somna, så jag ska passa på att äta lite frukost! Jag har börjat få lite magkatarr, troligen av att jag inte sover så bra som jag kanske skulle behöva... Så jag måste tänka på att jag inte slarvar med att äta, och då också äter regelbundet (vilket innebär att jag inte kan vänta 3-4 timmar med frukost efter att ha klivit upp...)

Självlart ska ni få lite bilder på prinsen! Dessa är från morgonen idag. Han låg i soffan och var på helt lysande humör! Dock inte helt lätt att fota när han hela tiden tittade från sida till sida.... men men, han är söt trots lite suddiga bilder! ;)


              

Kommentarer
Postat av: Mormor

Vilket charmtroll !!

2008-10-01 @ 11:50:37
Postat av: Paula

Svar: Du har ju iallafall en bebis att roa dig med.

2008-10-02 @ 17:42:48
URL: http://ingridpaula.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0