Huvudvärk

För tredje eller fjärde morgonen i rad vaknar jag med huvudvärk, att Vincent då ligger och skriket för att upplysa mig om att mat-o-sov-klockan står på mat gör inte saken så mycket lättare. Jag som aldrig i normala fall har huvudvärk blir fundersam på varför den nu är så ihärdig på mornarna...

En teori är vätskebrist. Kroppen behöver mer vatten när man ammar. Men å andra sidan dricker jag ju oftast en halvliter vatten varje natt...

En annan teori är att jag har för upphackad sömn, att jag behöver ihållande sömn. Är så fallet så får jag nog leva ed min morgonhuvudvärk ett tag till... Nog för att Vincent har haft 3-4 timmar mellan matningarna de senaste 2 nätterna, men det är fortfarande avbruten sömn... Om två månader kanske jag kan få näst intill en hel natts sömn i ett svep! *håller tummarna*

Vet inte om jag håller på att falla in i en liten down-period. Det känns tyngre att motivera dagarna just nu. Det är mysigt med Vincent, men helst skulle jag bara vilja dra kudden över huvudet och täppa till öronen när han skriker. Jag hoppas att stallet ska hjälpa till att lyfta upp mig igen snart. Jag ska upp till Ted idag, så fort jag bara ätit frukost och klätt på mig. (Jag har inte sovit till nyss, men Vincent går i första rum och det är svårt att sätta sig med frukosten när han är jätteledsen). Sen ska jag ha Cornelia nästa helg, fredag och lördag. Det kan nog göra mig gott! Pratade dessutom med min barnmorska när vi var på väg ut från BVC. Hon gav mig tillåtelse att börja träna magen nu, så jag snart kan börja rida! Kändes också hur skönt som helst att höra! Så nu blir det 5 situps och rumplyft några gånger om dagen till att börja med, så är jag kanske uppe på hästryggen i början av November! =)

Dessutom börjar vi med föräldraträffar igen nästa vecka. Kanske det går att starta upp att vi mammor träffas och promenerar eller går o fikar någon gång ibland. Det skulle också kännas lite mer motiverande. Jag tror att jag behöver börja få ett rikare socialt liv. Jag har svårt att bara vara med Vincent. Det börjar bli ganska trist att sticka in till stan ensamma varje dag...

Nä, nu sover Vincent så jag ska passa på att fixa frukosten! Efter nästa amning ska vi upp till Ted! Ska kika när bussen går upp, så får vi anpassa amningen efter den! På återläsande...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0