Handfatshistorian

Igår kväll utlovades handfatshistorian... För er med lite småbarnshumor så kan detta vara lite humoristiskt, för er andra kan det bara verka äckligt... Så på egen risk kan ni fortsätta läsa!

Igår var vi då på IKEA och Birsta City. Vi börjad epå IKEA och sedan en sväng på Barnens Hus. Därefter gick jag, mamma och Vincent till Birsta City och Johan gick till OnOff och Media Markt. Vincent började gnälla lite så vi styrde kosan mot toaletter på Birsta City och hittade på ett "familjerum" där det fanns bekväma fotöljer och 3 skötplatser med rinnande vatten! Perfekt! Jag satte mig och gav Vincent Minifom (motverkar kolik) och skulle sedan amma. Jag hinner dock inte få en handduk under innan han kräks. Givetvis hamnar det på mina byxor! Torkar av lite snabbt och ammar sedan.

När han ätit klart så tar jag upp honom, han rapar och sen sätter jag honom på mina ben och lutar honom i minahänder så han sitter och tittar på mig. Den positionen brukar resultera i att Vincent bajsar. Han hade inte bajsat under fredagen (mäjligen en gång tidigt på morgonen), så det kändes lite angeläget att han skulle få igång maskineriet. När han sitter dä så kommer en liten "bajs-prutt" som brukar följas av en större i normala fall. Mamma tyckte det lät som om han bajsat rejält, men jag förväntade mig lite mer... Det kom iaf ingen flerpå en liten stund så jag tog upp honom och mamma hjälpte mig att plocka fram grejor för blöjbytet. Jag lägger Vincent på skötbordet och tar tag i byxorna för att dra av dom.

Iochmed att byxorna passerar rumpan så sprutar också bajset ut på ena sidan och det hamnar i hela byxan, på halva skötbordsunderlägget och på bodyn... Jippi... Den lilla prutten resulterade i ett ÄKTA bajskalas! Jag försökte ta av bodyn så smidigt det gick, trots att det var en sån man drar över huvudet. Tyvärr var det lite för mycket på bodyn, så det hamnade efter ryggen på honom. Nu kom handduscharna på handfaten lagom till användning... När kläderna var väck så var det bara att sätta ner honom i ett handfat och bada av honom! När vi precis fått honom ren så passar han på att kräkas också! (det spolades iaf smidigt bort med duschen!) Jag och mamma stod bara och skrattade åt katastrofen. Jag har ingen aning om hur de ammande mammorna uppfattade mig och min mor... Vi båda garvade högt och upplevdes nog hyfsat förvirrade!

Upp på skötbordet igen, på med ny blöja och nya kläder och sedan ner i vagnen med en skitnöjd (bokstavligen) unge! Han måste upplevt detta kalas som en underbar befrielse för efter detta så fick han sitta i vagnen och han pratade och skrattade och tittade på allt möjligt runt omkring honom! För säkerhets skull, för att inte stå utan kläder om det hände igen, köpte mamma en ny body och 2 strumpbyxor till honom. Sen trillade det med 3 tvättlappar också...

Detta var en dag som innehöll en upplevelse jag aldrig varit med om tidigare på en Birsta-resa, och jag kommer nog sent glömma den här! Har också lärt mig att ha med mig mer än ett klädbyte och att inte lämna handdukarna i bilen utan att dom ska ligga i skötväskan när man ska fixa käk!

Ja, här har ni den storyn! =P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0