Bakslag

I går kväll hade Vincent albsolut ingen lust att sova i sin säng. Vi la ner honom och han skrek, nappen låg fint i munnen men han vägrade suga på den... Efter ett tags skrikande så fick han komma upp en stund och vips så somnade han i famnen när jag stog och vaggade honom men iomed att jag la ner honom började han skrika igen. Eftersom vi skulle upp tidigt och inte riktigt hade ork att övertala honom så la vi över hans bädd i våran säng och jag hinner knappt lägga mig bredvid honom så sover han... Fan att man skulle få ett bakslag på sovplatsen, nu är det bara att avvakta kvällen och se om han behagar att sova i egen säng i natt. Uppenbarligen var det närhet han var ute efter igår...

Vi var på läkarbesök idag. Grabben är utan anmärkning även den här gången, så skönt så! Han låg och pratade med både BVC-sköterskan och med läkaren... Social bebis! Vi gjorde även rutinundersökningen av längd och vikt. Nu är Vincent stor! Han är 60,5 cm lång och väger inte fullt 5,5 kg!!! Växer helt galet just nu! Fortsätter han så här så har han ju växt ur 56 kläderna om någon vecka!

Nu blir det lite mys i soffan, jag behöver få upp värmen igen! Nu åker snart vinterjackan fram... Jag hade min svarta jacka och västen över och frös som attans! Sen är jeans inte de varmaste byxorna på planeten! Så nu åker täck-kjolen fram! Fortsätter det med 3-4 graders värme så kommer jag frysa ihjäl om jag inte börjar få på mig kläder! Jag tackar iaf min lyckliga stjärna för mina stickade tumvantar med fleecefoder som jag plockat fram och tagit med mig idag!

Kommentarer
Postat av: nathalie

här börjar de bli ruggigt också, bara runt 10 grader på dagarna ;);) kanske att jag kan använda min vinterjacka i november ;)

2008-10-23 @ 22:46:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0