Motivation

Shit vad jag är less på mycket nu! Jag tänkter inte rabbla upp allt, det blir bara deprimerande! Däremot så kan jag nämna att det är jobbet som suger mest! Tack och lov för Lina! ;) Hur som helst så försöker jag hela tiden hitta sätt som gör att jag behöver vara där så lite som möjligt!

Idag pratade jag med chefen om huruvida hen kunde stå som referens för mina kommande jobbansökningar, coh vad svarar gubben!? Jo, "Jaha, söker du redan tjänster?" Som att jag kunde välja!? Vad tror han!? Klart jag måste börja fundera på nya tjänster, kan ju kännas skönt om man skulle få tag på något att komma tillbaka till! Fattar inte hur karl tänker! Sen gnälliga kollegor... Tänk att man ska behöva fokusera på ALLA andra och inte bara fokusera på sig själv och positiva saker... Nog för att man ibland kan få klaga lite på arbetstid, men när det är mer regel än undantag så börjar det bli jobbigt... "Åh, jag har så ont i benet, jag fattar inte..." Men det gör jag - DET ÄR ÅLDERN KÄRRING!!! "Jag har sån halsbränna", "Jag har så ont i ryggen", "Jag sover inte på nätterna, är uppe flera gånger per natt"... Tillslut, när man hört detta i 3-4 månader, är man så van att man svarar utan att lyssna...

För att kunna överleva fram till föräldraledigheten ser jag alltså alla lösningar för att slippa så många dagar som möjligt på stället... Vissa dagar är det nästan omöjligt att motivera sig och det enda som gör att man går iväg på morgonen är för att man inte kunde hitta några rimliga ursäkter för att få stanna hemma - "hade inte tillräckligt ont idag heller..."

Men just nu har jag ju Grodan som motiverar det mesta, och faktiskt så ska jag äntligen få sitta på häst igen nästa vecka!!! Jag ska vara hästvakt åt Zeleia! Nadja åker bort 3 dagar och frågade om jag ville ta hästen! Förstå hur skönt det kändes att åter igen få sitta på häst... Börjar väl vara nästan 2 månader sedan nu... Tack så mycket Nadja för att jag får låna din häst några dagar! Även om jag inser att jag inte kan rida, så får jag endå gör lite allt möjligt - jag kan ju longera, promenera och pyssla på lite... Men jag tror nog att lite ridning ska nog gå bra! ;)

Just nu sitter Johan och Peo i köket och fixar med en intervju till Peos C-uppsats... Det vet jag hur det är att fixa med... Jag har tagit semester på måndag för att ställa klart min och lämna in min! Jag är galet sugen på glass... men ajg får nog vänta en stund...

Ringa Sandra ska jag iaf göra! =) Ume-resa i planerna! =D

Kommentarer
Postat av: Morsan

Jag säger bara, TÄNK DIG FÖR !

2008-05-27 @ 20:30:27
Postat av: nadja

klart du får låna hästen! vi måste höras och bestämma, och skulle vi träffas på fredag eller hur var det? =)

2008-05-27 @ 21:09:26
Postat av: John

Om jag vore du skulle jag inte ha med delar av detta blogginlägg. Tänk på att gamla kärringar också kan läsa bloggar :P tro mig, jag vet hehe....Hoppas allt snart ordnar sig :) kram kram

2008-05-28 @ 12:05:36
Postat av: Magda

Skriver här då när du inte vill svara i telefonen!

Pratade med Jenny om bilstolen igår iallafall och hon visste int hur länge dom skulle ha den. Hon vet inte när Lilly är tillräckligt stor för att sitta i en större bilstol. Men jag säger som igår med tanke på att ni säkert kommer skaffa fler ungar så småningom, köp den andra så har ni en till dom kommande ungarna oxå ;-) Eller så väntar du till juli någon gång och ser om jag fått igen stolen då. Beror på hur vågad du är ;-)

Hoppas det löser sig iaf.

2008-05-30 @ 15:35:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0