*Host HOST*

Hostan skär i halsen och det gör riktigt ont varje gång jag måste hosta... Det allra skönaste just nu är att inte hosta alls, men det är fan MYCKET lättare sagt än gjort! Det går inte att kväva en hostning - likväl som att det är omöjligt att inte svälja när man ligger i MR och ska röntga nackkotorna...

Tyvärr hjälper inte den medicin jag tar just nu heller... Just nu äter jag Noskapin, men dom har en riktigt svag effekt - eller om jag ska vara ärlig - ingen effekt över huvudtaget! Man hostar som om bebisen är på väg upp genom halsen... Så illa känns det! Börjar göra ganska ont i rygg o revben nu... Sånna här gånger vill man bara gå på Cocillana... Det är ett säkert kort för att slippa hosta... Det är svårt att inte tycka synd om sig själv...

Trots att jag inte mår så bra så lever bebisen loppan inne i magen. Ligger jag och tittar på tv så ligger iaf en hand på magen och då känner man hur bebisen rör sig och framför allt känner man sparkarna på både ut- och insida. Jättemysigt när man ligger och kopplar av vid tvn!

När man var liten så fick man ofta glass när man var sjuk, framför allt när man hade ont i halsen... Det är riktigt promenadavstånd till kiosken från soffan... Tror jackan och skorna åker på och för mig till glassdisken en sväng... Piggelin, Magnum eller Daim...?? Det är den stora frågan....

Kommentarer
Postat av: Magda

Krya-på-dig-kram

2008-05-05 @ 09:04:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0