Besök hos BM

Kom precis hem från barnmorskan... Har varit på nytt återbesök, ska dit igen om 3 veckor! Började med att prata lite om hur jag mår och hur allt går runt omkring mig, sedan tog hon blodtrycket. Hon sa inget om det, så jag antar att det var normalt. =) Efter det var det dax att hoppa upp på sängen och mäta magen, SF-måttet, och lägga in det i datorn. Kan meddela att som jag mätt i mina babybloggar är samma sätt som hon mätte och det måttet hamnade mitt på normalkurvan. Så alla ni som tycker att jag ser ut att vänta tvillingar eller att jag nästan inte har någon mage - min mage är perfekt! =D Innan hon mätte så kände hon efter hur bebisen låg. Hon trodde att den låg med huvudet neråt och rumpan i vädret! ;) Efter mätningen jag höra min lilla bebis hjärtljud. Jag tyckte att pulsen var bra, men hon upplevde att den var låg och tryckte lite på magen och vips så drog pulsen iväg! Stingslig liten skrutt där inne! Hon menade att bebisen var vaken och att om hon petade på den så skulle pulsen kunna gå upp snabbt - vilket den gjorde! Så allt var bra även där!

Efter det besöket gjorde jag en visit på lab... Dax för stick i armen igen... Den här gången var det blodvärde som var syftet... Förra gången hade jag ett blodvärde på 118 och blev varnad att gick det ner till 115 eller under så var jag tvungen att fylla på med järn. Idag hade jag blodvärde 114.... Så nu är det järntabletter varje dag... iaf till nästa gång jag går dit och har ett högre värde, då kanske jag kan gå ner till varannan dag... Vi får se. Hon tog blodsocker också, där hade jag 4,8 förra gången. Idag hade jag 3,9. Det är fortfarande normalt, så det var inga konstigheter. Jag skulle ta urinprov också, men av alla gånger jag är så kissnödig så var jag inte det nu! Så det blev inget av det provet... Blir väll nästa gång, så då får jag väll ladda upp med massor av vatten och inga toabesök på flera timmar innan - eller förbereda med en burk... =P Hur som helst verkar allt vara i sin ordning, den lilla mår bra vilket är huvudsaken!

Ikväll ville Nathalie gå på bio, så jag ska följa med henne på What happends in Vegas... Tidiga bion blir det - annars vaknar jag väl aldrig i morgon! Är jättetrött! Nu blir det väl middag... FAN! Jag skulle göra stuvade makaroner och har inte köpt mjölk... =( Fan också.... Måste med andra ord gå på affären en snabbis!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0