Vuxenpoäng!

Mina vuxenpoäng skenar just nu! Idag byggde jag på dom genom att vi köpte tvättmaskin - OCH torktumlare!!! Det ni! Men det är inte bara för att vi ska ha barn, utan för att det tar hur lång tid som helst för att torka kläderna nere i vår tvätstuga i källaren!!! Man lägger in underkläder och några handdukar i torktumlaren och sätter igång den så den ska stänga av när det är torrt... Efter att ha kört programmet två gånger så är det fortfarande fuktigt!!! Torkskåpet är ett skåp av plywoodskivor och en byggfläkt... Känns sådär och det torkar askasst i den!!! Men no more.... Nu ska vi köra på eget framöver! Vi hämtar grejorna på tisdag... så efter det så blir det bara nödfallstvättning där nere i kalla källaren! =D

I övrigt hade jag en blixtkurs upp ei stallet idag... Akut Grönt kort.... Får se om jag lyckas hjälpa tjejerna att få korten innan nästa helg =P Kursen är iaf klar, det är bara provskrivningen kvar... Ska gå Tävlingsarrangörsutbildningen i slutet av månaden, så snart är jag "utbildad" för att vara med och arrangera tävlingar och då också hålla en utbildning för att skapa kunniga tävlingsryttare... Känns jättebra att kunna jobba med tävlingarna trots graviditeten och såsmåningom en liten bebis! I sekretariatet kan jag ha med mig bebisen om det skulle behövas, så jag fortfarande kan vara med på ett litet hörn! =)

Nu är det bara ett par veckor kvar innan jag slutar med lektionsridningen och som det ser ut nu så kommer det inte bli mer ridning alls... Nya system skapas på klubben och jag kan inte köpa ett anläggningsabbonemang för resten av terminen när jag inte vet hur länge jag kan rida eller longera hästen... Så framöver kan jag bara vara skötare på marken, för det kostar fortfarande inte... Kännslite trist eftersom jag beräknar att kunna rida några veckor till... Men sånt är livet och jag får väl ta igen det när jag ska börja igen... (om jag har råd då....) Aja, ska inte bli alltför kritisk innan jag är där, men jag vet att inget kommer att kunna hålla mig borta från stallet - även om jag itne kan jobba hästarna... jag kan iaf pyssla med dom! =)

Nu ska jag kika på Top Model innan jag ska dejta kudden!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0