Nyaste Babybloggen

Ultraljud idag... Det var nog i särklass det häftigaste jag varit med om! Skulle kunnat ligga där hela dagen och kikat på hur bebisens hjärta slog, hur den rörde sig, gapade, sög på tummen och joxade på! Det var hur häftigt som helst, inget man kan föreställa sig innan man varit med om det... Hur som helst så är bebisen utan anmärkning, finns inget som helst som tyder på att något ska vara fel... Bebisen är helt enkelt perfekt! Var till mamma o pappa och visade 2 av bilderna (de bästa) efter jobbet, pappa hjälpte mig att scanna in bilderna så jag har dom i datorn och att vi kunde skriva ut flera och skicka till Johans föräldrar... Gjorde en A4-kopia på bilden där den suger på tummen... =)

  

Jag blev flyttad i tiden också... Tidigare är det beräknat på att jag i morgon skulle gå in i v.20... Nu idag blev det förändrat genom att mått på huvudet och lårbenen togs... Jag är i dag i v.17+4 och förlossningsdatumet blev justerat till 23 Augusti. Så nu kan vi räkna med att bebisen tittar ut i slutet av augusti... Huvudet mätte 34,9 mm i diameter (tinning till tinning) och lårbenen 17,1 mm respektive 17,2 mm (om det var någon som var nyfiken och intresserad).

Detta medför ju också ny statistik...
Du har gått 17 fullgångna veckor och 4 dagar.
Men du är i 18:e veckan.
Du har klarat av 44% av graviditeten
Du är i 5:e lunarmånaden av 10.
Du är i 4:e graviditetsmånaden av 9.
Du har gått 123 dagar av 280.
Och har ca 157 dagar kvar till förlossningsdagen.

Så nu har ni fått uppdateringen för idag... =) Magbilden får dröja till v.18... Vill ju hålla hela veckorna... Men då blir det en jämförelse med sista kortet... Jag ska försöka ta mig tid och räkna tillbaka så det stämmer med datumen framöver och så de gamla korten också får rätt veckor!

Kommentarer
Postat av: Magda

Vilken FIN bebis du har i magen :-D

2008-03-19 @ 18:55:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0