Shoppa och förvånas

Idag, efter jobbet, har jag både shoppat och blivit förvånad! Tänk att så, relativt, små saker som shopping och ett telefonsamtal kan förändra ganska mycket!

Jag har idag, eller jag o jag.. Jag börjar om... Jag och Johan har köpt ett badlakan med huva till vår bebis, givetvis med Nalle Puh som bebis! Sen trillade det med ett spjälskydd, också med Nalle Puh som bebis... Så söta! Snart har vi hela Jysks Nalle Puh-kollektion... Men men, så kan det gå... Målet med vår lilla shoppingrunda var att vi skulle KIKA på en fotölj som vi ska ha för att sitta bra och kunna titta på TV i rummet som varit gästrum/kontor...

Oj... Har inte tänkt riktigt tanken att det snart kommer gå under benämningen barnrum... Vi plockade ut kontoret därifrån i helgen och nu står bara gästsängen kvar med bokhyllorna, TVn och en hylla med pärmar... Vad konstigt det känns att det snart blir "barnrummet"...

Jaja, hur som helst, när vi kommit hem så dröjer det inte länge innan min mobiltelefon ringer... Det är Nadja som "bara" vill berätta att hon flyttar nästa vecka!!! Va!? Redan? Hon sökte jobb i Kungsbacka och fick det, så nu bär det av för henne och Zeleia... Känns ju jättekonstigt att hon plötsligt försvinner med så kort varsel! Jag som såg det som perfekta inledningen på sommaren att hänga med henne nn när jag inte har mer jobb... Men det blir väl inte det nu då antar jag...  Och Nadja som skulle vara med hela vägen intill förlossningen - hur blir det nu då!? Jag får väl vara duktigare med babyuppdateringar i bloggen då... Konstigt som attan känns det! Men jag är riktigt glad för hennes skull! Det är en underbar chans att utvecklas med ridningen! Det ska bli jätteskoj att se vad som händer framöver! Sen ligger ju Kungsbacka inte så långt utanför Göteborg... När jag är ner och hälsar på svärföräldrarna kan jag ju svänga förbi och säga hej till henne och Zälan också!

Jag och Nadja bestämde iallafall att hon ska komma hit en stund i kväll och att vi ska ses på fredag eftermiddag på en fika i stan! Vi måste ju ses lite innan hon far! Och i helgen är jag ju på språng mest hela tiden... Söndag blir ju IKEA för hela slanten!

Aja, snart är nog Nadja här... Ska se till att vi kan sitta och surra... Så det blir en ny uppdatering en annan dag! Kan bara meddela att förvärkar och sammandragningar börjar bli kännbara på ett nytt sätt - det är ju inte allt kvar nu! "Bara" 60 dagar kvar till BF... Allt jag och Johan sagt nu är att bara bebisen väntar till vi är hemma från Göteborg så är det välkommet att komma ut när som helst - men gärna senast 23 augusti... =P

Bilder på nya sakerna kommer när det är uppackat (kanske på söndag...) och bilderna på de nya presenterna jag fick idag (av ett barn på jobbet) kommer troligen i kväll...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0