Långweekend

Min blogg saknade en del uppdateringar mellan i tisdags och i dag... I onsdags morse satte jag och johan oss i bilen och körde ner till Göteborg. Anledningen till vår resa var att vi på lördagen skulle på bröllop... Men jag ska strukturera upp den här helgen genom att börja med onsdagen...

Onsdag
Vi satte oss i bilen och påbörjade vår lilla resa vid 8.10 på morgonen. Tankade några liter bensin för att klara oss ner till Orsa eller Mora, det blev tankning i Orsa. Jag började köra, för att slippa köra i okänd miljö... Jag körde halvvägs, dvs vi bytte i Vansbro, där vi stannade och införskaffade kvällstidning och gjorde kisspaus.... När vi nästan kommit fram gjorde vi ett litet fikastopp hos en av Johans vänner Magnus Fredman och hans fru och son. Vi blev inte kvar så länge utan efter ungefär 1,5 timme senare fortsatte vi ner till Johans föräldrar i Älvängen.

Hittade mitt lila paradis att åka igenom när vi gjorde avstickaren till Fredmans. Lilleskog är HUR MYSIGT SOM HELST!!! Solen kikade in mellan lummiga träd som kantade vägen... Riktigt mysigt var det!

Kom ner på kvällskvisten, packade in allt, fikade och gick i princip o la oss... Efter en heldagsresa är man ganska trött mentalt,så att krypa ner under täcket är aldrig långt borta!

Torsdag
Vi  klev upp vid 5.50 för att sätta oss i bilen ungefär 20 minuter senare... Dagens utflyktsmål var GeKås i Ullared... Vi skulle införskaffa de sista större grejorna till bebisen. Vi hittade nästan allt, allt till bebisen, men jag skulle ha en vit tunn bomullskofta som helt enkelt inte fanns där! Alla vita koftor i modellen som jag ville ha var helt enkelt slut... Vi var där ungefär 5-6 timmar, sen började vi åka hemöver mot Älvängen. Innan vi skulle hem skulle vi svänga förbi Mona och Bosse. Mona är Johans moster och Bosse hennes man. Tyvärr var inte Mona i stugan, hon jobbade, så det blev bara ett besök hos Bosse... Enligt både Johan och Bosse så skulle Mona bli avundsjuk på att inte hon fick träffa mig... Men vad ska man göra när hon inte är där då!? Hon får klara sig till nästa gång!

På vägen hem var det tänkt att vi skulle svänga förbi Nadja och säga Hej... Det gick bra fram till att hon skulle jobba fram till 16.30, då blev det lite för sent... Men vi skulle försöka träffas en sväng på fredagen istället...

Kvällen blev lugn hemma i Älvängen. Johans bror Andreas kom upp och vi åt en familjemiddag. Johan och Andreas lyckades fixa en riktigt god middag mellan kivandet... ;P

Fredag
Den ända dagen som inte var schemalagd... Vi började med att Johan försökte tvätta bilen, medan jag sov och innan regnet vräkte ner... När jag sedan vaknat och vi ätit frukost skulle vi åka och försöka hitta en vit kofta... Vi hittade en på en gång och funderade lite på hur vi skulle spendera resten av dagen... Det blev en tripp ut till Marsstrand! Och där kan jag lova att regnet tagit slut... Solen sken och det var varmt och skönt! Vi strosade runt lite innan vi satte oss och fikade.

På den korta båtresan tillbaka till bilen kom en kille och frågade oss om vi var turister. Han höll på med någon undersökning... Jag var tyst och Johan svarade att vi inte var det... Det hade varit lite misstänkt om jag hade svarat nej med min norrlandsdialekt... :P

Inte heller den här gången lyckades jag och Nadja dejta... Det känns verkligen jättetrist att jag var där nere och inte lyckades träffa henne! Jag hade ju laddat med en fin flytta hemifrån-present... Men hon sa att hon ska försöka komma hem yranveckan, så då ska vi ses då istället!

På kvällen åkte jag och Johan till stan och träffade Mattias x 2... Vi gick på grekisk resturang, gott som attans! Tror faktiskt att det bara är greker som kan göra riktig tsatsiki!!! Rundade av hyfsat tidigt när grabbarna vi var ute med skulle upp tidigt och fixa sitt arbete som best man till Viktor...

Lördag
Dagen för bröllopet mellan Viktor och Johanna! Klev upp vid 9, dusch, frukost, fixa håret och makeup, på med kläder och sedan in i bilen och avresa mot Björkö... Håret blev inte lika bra som jag ville, fattar inte varför inte mitt hår kan vilja vara lockigt! Kom ut till Björkö vid 12-12.30, hittade lokalen där festen, och vigseln, skulle vara och letade sedan rätt på vart alla andra var. Dom var på vandrarhemmet längre in på ön... Vid halv 2 åkte vi tillbaka till lokalen för att göra oss klara för vigseln... Attans vad fina dom var. Johanna hade en jättefin klänning, ganska enkel men väldigt vacker och satt perfekt på henne!

Fin vigsel, trevlig och god middag (Italiensk buffé), fina tal (utan att bli alltför allvarliga och pretantiösa - sorry för stavning), och sedan en jättebra fest! Jag och Johan åkte inte hemöver förrän vid 11 på kvällen. Vi tog 23.00-färjan till fastlandet igen. Vi skulle ju upp tidigt och mina fötter var väl inte riktigt med i leken längre...

Vädret var samarbetsvilligt, förutom när det jagade mig till en liten springtur! När vi kommit ut på ön drog det in ett riktigt regnväder med åska. Innan vigseln klarnade det upp och blev soligt igen och under middagen började det regna en sväng igen och åskan gick... Det var under det ovädret jag sprang...

Jag och Johan gick ner till hamnen där toaletterna fanns, när vi kommer ut började det regna och snabbt som attans började det spöregna! För att inte bli plaskblöt var det bara att ta fart och springa tillbaka till lokalen... Johan sa att folk ropade efter mig att jag skulle vara försiktig - jag var ju gravid! Eh, ja men jag ville verkligen inte bli blöt!!! Även om det blev lite stökigt i magen så gick det bra, men jag är inte spekulant på många fler springturer!

Som sagt, vi tog 23.00-färjan tillbaka till fastlandet, åkte och tankade, åkte hem, packade och sedan gick  o la oss...

Söndag
Upp vid 8, äta frukost och sedan packa i bilen och ge oss iväg... Vi kom väl inte iväg förrän vid 9.10, men vi hade ingen direkt tid att passa... Eftersom Johan druckit på festen så fick jag påbörja körningen... Attans... Givetvis körde jag lite fel - pga ett vägbygge... Jag blir lite förvånad över hur man kan ställa ut 700 vägkoner och inte sätta upp en tillfällig men hjälpsam vägskylt för hur man ska köra för att ta sig igenom! Jag hamnade fel vid ett trafikljus, men det var bara att svänga tillbaka efter att ha tagit höger i den korsningen - ingen större katastrof och ingen tidsförlust - kom ut före bilen som var bakom mig innan iallafall...

Jag körde hela vägen upp till Mora, där Johan tog över efter att vi tagit oss en McDonalds lunch/middag... Segt som inget annat var det de sista 30 milen! Trodde att vi aldrig skulle komma hem!

----

Ja, så kan helgen sammanfattas! Vi kom iallafall hem, med ett fullt bagageutrymme... Idag hämtade jag ut spjälsängen, så i morgon är den, tillsammans med ett läkarbesök, mitt dagsprojekt! Ska bli skoj att bygga ihop den och bädda med våra nya fina sängkläder! Är så tacksam att mamma och pappa sponsrat med hela sängpaketet och svärmor o svärfar har stått för bland annat skötbordet... Känns toppen att ha möbler i samma serie! Snyggt och prydligt!

Nu är det dax att krypa i sängs om jag ska ta mig upp och iväg till läkaren i morgon! Ska göra BM-kontroll när jag ändå är där... Så det kommer väl en uppdatering om det i morgon!

Tack o Godnatt för idag!

Kommentarer
Postat av: nathalie

och sen somnade man efter typ hälften för att det var så långt :P

2008-07-16 @ 01:09:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0