Födelsedagen

Igår fyllde jag år, hela 25 år... Det var lite yrsligt på dagen, bland annat så skulle jag baka, Mattias skulle komma hit, jag skulle hämta Johan och sen skulle vi också iväg på föräldraträffen... Efter föräldraträffen,vid 17-tiden, lugnade det ner sig lite iaf. Allt som hände då var att mamma, pappa, Nathalie och morfar kom hit och grattade mig och åt tårta. Efter en stund kom Sandra, Jenny och Therese och det dröjde inte lång stund förrän Paula och Erika kom. Därefter trillade Zandra och Johan in en sväng och sen kom John och Rosita och hälsade på en liten stund också. (Rosita lyckades styra ihop alla att sjunga för mig... Inte riktigt vad jag hade tänkt, men det gjorde det ju inte till en kass kväll endå!)

Fina presenter fick jag också, förutom sällskapet.
Johan - En söt Mirandanalle
Mamma, Pappa och Johan - En färganalys
Nathalie - Pussel
Morfar - 8 trisslotter (det var vinst på 2 av dom! Hur mycket får ni faktiskt inte veta...;P)
Sandra och Martin - Presentkort på HM (ska användas till mig personligen)
Jenny, Sarah och Elsa - En fin blombukett som pryder köksbordet (fick jag faktiskt redan i måndags.. ;P)
Therese - En fin rosa okidée
Paula - En jättesöt kort tunika
Erika - Ett fint set med body, byxa och tröja till bebisen
John och Rosita - Rosa rosor och 3 strutar med choklad från Åre Chokladfabrik
Mattias - Han slog ihop presenten till mig och Johan, vi fick en hoppgunga till bebisen

När alla hade fikat färdigt och dragit sig vidare eller hemöver så gick jag, Johan och Mattias på en lten promenad, gick en kort sväng på stråket. Summa sumarum av dagen så var det en bra dag, TACK till alla som bidrog till den! Det är nderbart att träffa sina vänner och umgås en liten stund!

Sitter just nu och tittar på Oprah, Carson är med och dom pratar om programmet How To Look Good Naked. Carson sa något till en kvinna som har slutat gå på fester för att hon själv ser sig som tjockast där. "Det kommer alltid finnas någon som är yngre och smalare än dig, men ingen som är som dig. Ingen med dina erfarenheter, ingen med din familj, det är något att vara stolt över." Det var tänkvärda ord... Det är klart att det alltid finns någon som ser bättre ut, det kan inte hymlas om, men det finns ingen som du och ingen som jag... Det är det som gör oss speciella, inte ett utseende...

Ska på anställningsintervju idag också, så nu ska jag smita iväg och fika färdigt innan jag ska åka och göra ett bra intryck. Vill ni får ni gärna hålla en tumme för att dom ska gilla mig och anställa mig! =) Jag sätter inte upp några förhoppningar, jag ska vara mig själv och lyfta fram mina kompetenser - både yrkesmässigt och socialt! Personligen tror jag inte att jag kommer att få jobbet, men jag hade förhoppningen att iaf få komma på intervju! Vi får se hur det går!

Kommentarer
Postat av: Lisa

Hoppas att intervjun gick bra! Blir ju nyfiken på vilken förskola det är =) Om det är en förskola alltså!

2008-07-31 @ 17:55:30
URL: http://lajz.blogg.se/
Postat av: Magda

Trist att få present till bebisen på sin födelsedag skulle jag tycka, men men, det kommer ju behövas ändå :-)

Hoppas du hade det bra iaf.

2008-08-02 @ 17:47:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0