Offentligt

Nu känns det lite meningslöst att hymla om det, det syns ju... Men nu kommer sanningen, jag är gravid. Jag ska ha en liten bebis i augusti. Jag går i morgon in i vecka 12, så det har ju börjat på att ha gått 3 månader nu. Har mått illa dygnet runt sedan mellandagarna, så jag har gått på åksjuketabletter för att över huvudtaget kunna jobba. Idag gick jag första dagen utan tabletterna och har mått bra enda till på eftermiddagen! Just i kväll mår jag dåligt igen.

Anledningen till att det varit dåligt med inlägg här har varit dels att jag inte sitter så mycket vid internet just nu, jag har lagt mig grymt tidigt och inte varit sugen på att sitta vid datorn och dels för att så mycket i mitt liv nu kretsar kring bebisen och jag har inte viljat släppa det offentligt ännu.

Varför har jag då varit tyst enda till nu? Jo, de 12 första veckorna är kritiska veckor, det är hög risk för missfall, och skulle för många veta skulle det bli jobbigt om något hände. Nu börjar det synas att man inte bara är pluffsig, utan att det faktiskt är en bebismage...

Jag har tagit kort på magen under de första veckorna nu, det har blivit 4 bilder som visar hur magen växer... Jag tänkte presentera bilderna här och nu! =)

     

Första bilden är från v.7+1 (vecka 7 och en dag)
Andra bilden från v.9+5
Tredje bilden från v.10+5
Och sista bilden är från idag, v.11+6

Det går fort nu! Ultraljud vid påsk och sedan bebis efter yran... Perfekt till OS! =D (Många karlar blir nog avundsjuka på mig... ;P )

Detta är allt för idag, jag ska nu bli lite bättr epå att uppdatera så slipper mamma göra det (även om hon också blivit lite lat på den fronten...) Men just i helgen kan det vara lite lugnt, jag ska ju flytta och internet är ju inte klart där ännu... Men håll ut, nu kommer det bli bättre!!

På återläsande!

Kommentarer
Postat av: Paula

hihi. så himla glad för din skull :)

2008-01-24 @ 21:44:04
Postat av: sandra

åh så nu får man alltså prata öppet om det :)

2008-01-25 @ 00:46:00
URL: http://sandrahogqvist.blogg.se
Postat av: Magda

Jo visst syns det att det är en bebis som intagit placet. *hehe*
Hoppas du mår bättre snart men det tror jag allt du kommer göra. Efter v 12 mår man bra säger alla. (inte jag då men jag kände mig så fet, ful och äcklig hela grav)

2008-01-25 @ 09:43:46
Postat av: Erika

Grattis igen, jag är så himla glad!

2008-01-25 @ 11:15:14
Postat av: Nadja

åh "min" lilla bebis som bor där inne :D

2008-01-25 @ 14:26:22
Postat av: sarah

grattis:)

2008-01-25 @ 16:13:29
Postat av: Anonym

Kul att så många känner sig så familjära nu då ! Vart var alla dom tidigare ? Jag menar innan magen?
Och jag menar alla som tror att ni ska få "dela bebis". Jag säger bara ; Ställ er i kö !!

Och jag, liksom övriga, ser fram mot tätare uppdateringar...

2008-01-25 @ 23:33:01
Postat av: Mormor

Det var jag som gjorde inlägget ovan men signaturen kom inte med....

2008-01-25 @ 23:34:26
Postat av: K

Det kanske är många som läser men kommenterar inte varenda gång. Men har Cathrin gått ut med att hon är med barn så är det väl på sin plats att man skriver och gratulerar.

2008-01-26 @ 16:18:36
Postat av: Elsa

Grattis!:)

2008-01-27 @ 16:51:47
Postat av: John

K: vad roligt att du bitchslapar cathrins mormor (mamma?) :P. Jag skulle egentligen bara uttrycka mina gratulationer till mamman och pappan att bliva! Men det är kanske på sin plats att gratulera alla de som kommer få ta del av det lilla livet!

// Kram från Uppsala

2008-01-27 @ 23:49:06
URL: http://johnalm.blogg.se
Postat av: Sarah

Grattis till magen! Vad roligt :)

2008-01-28 @ 07:22:28
URL: http://sarahburstroms.blogg.se/
Postat av: Annelie

Läste på Zandras blogg att du var med barn så jag tänkte jag skulle gratulera! =) Illamående är inte roligt med det går över! (Fast det är skitklen tröst när man känner sig så illamående så man inte vet vad man ska ta sig till) /Annelie som gick i Zandras klass i Lit

2008-01-29 @ 18:57:13
URL: http://annelie86.blogg.se
Postat av: Veronica (Michelles mamma)

Hej hej, supergrattis till bebben i magen :-) vi ses.

2008-02-03 @ 23:42:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0