Nyårskrönika 2007

Nu har jag äntligen kommit hem och landat... Eftersom ytterligare ett år har gått så är det väl läge för en liten årskrönika... Det känns som om den kommer bli något kortare än tidigare års, men vi får väl se hur mycket jag kommer på under skrivandets gång...

Förra nyåret tillbringade jag med ett gäng bekantskaper i en lägenhet/"kollektiv" ovanför News. Jag och Anna hade ganska skoj och självklart blev det onyktert... En och annan fin kille var det där också, men inget som var pojkvänsmaterial, enbart ögongodis... =)

Några helger senare var det dax för mitt första one night stand... som till slut blev ett two night stand... Inget jag ångrar, men det var lite onödigt kanske... Har iaf ingen kontakt med killen i dag. Har också haft ett KK ett tag under året, det har varit med blandade känslor. Jag trodde att jag blev kär, men det var en längtan efter att vara kär... Så när det avslutades så var det inte så jobbigt... En kul erfarenhet kan jag sumera det som! =)

Ronaldo hade ju gjort sig illa under December, så i Januari var vi på kliniken för behandling av frambenen. I Februari var vi in på återbesök och han blev då friskförklarad. När han sedan skulle sättas igång var Martina borta en hel del och det resulterade i att jag började rida honom. Det är en ponny som är något utöver det vanliga och det var riktigt häftigt att rida honom! I slutet av ridskoleterminen red jag honom på storhästlektionen... Han gick perfekt i det sällskapet, kanske i galoppen att jag inte gick på samma spår som de stora hästarna, men i övrigt så var det inga problem! Han hade ett helt annat register än ridskolehästarna, så det var grymt att sitta på honom och rida travökningar från en öppna... Martina och Ronaldo gjorde en dressyrstart i April och vann... Midsommarhelgen gjorde vi en sista tävling i Timrå innan han såldes. Det var det svåraste jag gjort när jag körde från Sundsvall utan honom! Har nog inte varit så ledsen så länge jag kan minnas! Det var hårt... Saknar honom fortfarande hur mycket som helst!

Hela sommaren var jag hästvakt åt ridskolans Pacharan. Han magrade fruktansvärt förra sommaren då han inte hade ro i kroppen kring insekterna... I år skulle han få stå inne på natten så han hade en chans att behålla lite hull. Jag hade vakten hela sommaren, förutom några dagar som jag och Sofie hjälptes åt med. Jag tog "hennes" häst när hon var borta och hon tog "min" när jag var borta.

Efter att jag mist Ronaldo så fick jag bli medryttare till Malins häst Cornelia. En söt liten tjej på 6 år. Henne började jag rida i mitten av Juli, men tog up det på riktigt under Augusti. Unger hela hösten har jag ridit henne och jag började också rida henne på lektion. Hon är en trevlig häst, även om det fortfarande är lite unghästfasoner på henne... Men hon är ung och det är klart att det ska vara lite bus. Synd bara att jag är så kass på att sitta kvar under lite bus...

Under våren gjorde jag mina första dagar i yrkeslivet som lärare. Jag tog över en klass efter att ha haft praktik. Min handledare blev sjukskriven pga graviditet... Då gick jag in som vikarie och hade en åk. 1-2 helt själv! Det var en utmaning som inte hade de bästa förutsättningarna, men som blev bra endå! Det var jätteskoj och det kändes helt rätt. Förutom skolan så jobbade jag också på fritids. Kändes kanon i sommar att jobba på fritids och kunna utnyttja det fina vädret i slutet av sommaren... Vi åkte och badade, jag solade tre dagar i rad, så jag brände mig...

I mitten av Juli åkte jag ner till Magdalena i Sandviken. I April fick hon en söt liten dotter och i mitten av Juli skulle det vara dop.

Sista helgen i Juli var det dax för StorsjöYran! Sommarens höjdpunkt... I år blev det en 3dagars festivalhelg... De artister jag såg i år var Snook, Calaisa, Podge, Timbuktu, Lasse Lindh, Neverstore och en liten bit av The Ark. Mina favoriter var utan tvekan Snook och Neverstore! Det var en lyckad helg och det var så himla skoj!

I September gick mormor bort efter ett längre tags sjukdom. Det var en lite jobbig period och det var svårt att koncentera sig på rätt saker... Att mista en familjemedlem är aldrig lätt, och det var en lite jobbig begravning.

I Oktobler sedan förändrades i princip hela mitt liv! =) Jag träffade Mannen med stort M... ;) Jag blev tillsammans med Johan. Det räknas nog till en av de bästa dagarna i mitt liv. Han är det bästa för mig och allt känns så himla bra med honom! Inte nog med att vi hittade varandra så passade vi på att köpa lägenhet också! Vi hittade en 3a på Frösön som vi flyttar in i i slutet av Januari 2008.

Jag och Johan sog Winnerbäck-konserten på Sporthallen i November också! Det var en grym spelning och en toppenkväll! Fick veta också att han kommer på Yran 2008, så det var att planera in det på en gång! ;)

I November var det Klubbmästerskap i dressyr på Tanne. Jag hade haft en lite svår period med Cornelia, så jag startade ridskolehäst istället, Charlie! Den mörkbruna, nästan svarta, lilla hästen med enorm mage. Jag var väldigt missnöjd med min runda och mer nervös än någonsin, men min ritt räckte till att vinna KM för lektionsekipage! Det var himla häftigt eftersom jag aldrig vunnit en ridtävling... Att då få gå in först och få den blå-gula rosetten kändes faktiskt ganska stort! =) Får se om det blir att fightas om titeln nästa år också! =P

Jag fick klart med jobb också under hösten! Jag har fått fast anställning, heltid, på den förskola jag vickat på under flera år. Känns toppen och jag har jobbat ca 65% under slutet av November och nästan hela December. I Januari 2008 går jag upp på heltid. Pluggandet gick inte som planerat så det släpar jag på en bit in på 2008 också.

Julen tillbringade jag och Johan på skilda håll, men efter julhelgen åkte jag ner till Göteborg och mötte upp honom och träffade hans familj och vänner. Vi firade nyår där nere också innan vi åkte hem. En av dagarna där nere åkte vi till Ullared, handlade bland annat lite till lägenheten. Jobbigt att kliva upp halv 6, men annars var det skoj att handla! Jag brände pesonligen 1799 kr! =P Det var skoj att träffa alla hans kompisar, nu har jag äntligen ansikten till alla namn... Det är lättare att förstå berättelser om vännerna om man vet vilka det är, så man har en personlighet och ansikte att relatera historierna till...

Detta var ungeför hela året, jag har säkert missat något, men det gör inget. Det som är bortglömt här kommer antingen inte kommas ihåg (och borde inte heller kanske) eller så kommer jag på det i framtida inlägg, så va inte oroliga om ni som läser har ytterligare saker som ni tycker jag missat! =) Allt kan inte inrymmas i samma inlägg, det är tillräckligt att ta in endå! Hoppas att läsningen varit till lite nöje och att du fortsätter följa med mit i mitt liv framöver också, det är ju mindre än ett år kvar till nästa krönika och mycket kommer att fylla det här året också! Det är jag säker på! =)

Kram kram

Kommentarer
Postat av: zandra

one night standet och din kk kanske är liiiiite väl ointressant och onödigt att skriva om......

2008-01-05 @ 18:14:50
Postat av: zandra

one night standet och din kk kanske är liiiiite väl ointressant och onödigt att skriva om......

2008-01-05 @ 18:15:06
Postat av: Nadja

Hurra en uppdatering!!!

2008-01-05 @ 22:17:43
Postat av: Morsan

Ja, Nadja, det verkar som det blev en i år också. Nästa ligger kanske i jan 09 så läs den här ett tag nu....
Nej, jag förstår om det är mycket nu... Men snälla, sätt larm på telefonen så du uppdaterar en gång i veckan iallafall. Det är fler än jag som vill veta vad ni har för er....

2008-01-08 @ 16:53:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0