Ont i halsen

Hm, ligger hemma idag. Vaknade 1 i natt och hade så jäkla ont i halsen och frös! Sov i princip inget fram till 6-tiden då jag kröp in under johans täcke och han fick hjälpa till med värmen... Då somnade jag till telefonen väckte oss 7.20. Då konstaterade jag att det inte skulle bli något jobb idag, och jag ringde och sjukanmälde mig. Sen somnade jag om och sov faktiskt till kvart i 1! Galet skönt, men hasen gjorde fortfarande ont... Hela dagen ahr jag spenderat i soffan under täcket... Har ätit två portioner med glass för att bedöva halsen lite, det fungerar men effekten är kortvarig!

Har iaf ringt och sjukanmält mig i morgon också, även om halsen går över i natt så misstänker jag att det kan vara skönt om jag vilar iaf en dag till... Det är hur som helst slitsamt med ont i halsen! Jag kikade i halsen i morse och jag är ganska säker på att det är nya förkylningsblåsor på gång! Vi får se hur det tar sig till i morgon, blir det blåsor så blir det mycket smärta... I vanliga fall brukar jag ta Muccoangin, men dom får jag inte ta när jag är gravid... Typiskt! Fan det är inte skoj att vara sjuk, jag skulle ju behöva plocka och fixa här hemma innan Johans föräldrar kommer i morgon och det passar kanske inte så bra att vara sjuk när dom kommer...

Jaja, jag har iaf mailat iväg en anmälan till klubbdressyren 1 mars! Det ska bli skoj att göra en tävling till! Jag trivs bra att tävla, det är lite extra jämfört med lektionsridningen. Det är svårt att mäta sig med privatryttarna och deras välutbildade och välridna hästar, men jag och Charlie har ändå klarat oss bra hittills när vi startat. det jag vet att jag måste bli lite bättre på är att få tillbaka honom för sätet, han blir lite väl på och när jag tar i tyglarna går han ur formen... Det finns alltid saker att träna på och jag har inte riktigt knäckt koden på hur jag ska ta tillbaka med sätet...

Aja, nu ska jag ställa undan datorn en stund igen... Dax att vila lite och få i sig lite vatten! Ska försöka göra lite mer här hemma innan jag däckar helt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0