Fortsättning på morgonens babyblogg...

Jag hann inte skriva så mycket i morse, skulle iväg och jobba också! Men nu har jag lite mer tid. Sitter för stunden och väntar på Nadja och Erika som ska komma hit och kika på film med mig! Hur som helst, för att bygga vidare på morgonens babyblogg så kan jag meddela vad som står på internetsidan där jag samlar information...

V.16
Din midja börjar försvinna, och ett tips för att behålla de vanliga kläderna några veckor extra är att trä genom ett gummiband som extra ögla i knapphålet och sedan knäppa gummibandet runt knappen!

Ditt barn är 108-116mm långt mellan huvud och stjärt och väger ca 100g. Nu är barnets armar och ben färdigbildade och lederna fungerar. Skelettet hårdnar i och med att benen förkalkas och denna process kallas ossifikation. Barnet kan nu koordinera sina rörelser då nervsystemet fungerar och musklerna svarar på hjärnans signaler. Det är fullt med aktivitet i livmodern, fostret rullar runt, sparkar och gör volter.

Spännande va!? Det är bara några veckor kvar till UL, då får jag se det lilla underverket som växer så det knakar! Det går fort från vekcka till vecka... Förra veckan var bebisen 104-114mm lång, mellan huvud och stjärt och vägde omkring 50g.

Mamma, det kanske visar sig på UL att det är 2 chokladkakor eller en 200 grams kaka där inne... Så vi kanske inte ska bli så ivriga än... Men de chokladkakorna kommer se riktigt löjliga ut i mössorna från Magdalena!

Jaja, nu ska jag plocka ihop lite innan brudarna kommer! Vi hörs igen! Nya uppdateringar kommer ju hela tiden!

Kommentarer
Postat av: Mormor

200 gr, jag nu förstår jag varför min mage är som den är. Om det skiljer så mycket i chokladvikt. Om man tittar på din mage på första kortet och jämför med idag så ser man ju att all cholkad jag ätit/äter inte ens går att jämföra men en gravid i 9:e mån. Och jag som funderat
alla år ?!

2008-02-22 @ 18:58:48
Postat av: sandra

haha, cathrin, visst inser du att din morsa är ganska rolig? ibland är det nästan så jag läser din blogg bara för att se hennes kommentarer :P

2008-02-24 @ 13:29:46
URL: http://sandrahogqvist.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0